השכרת רכב בישראל

השכרת רכב? כולנו כנראה הסתייענו בשירות זה מתישהו בעברנו. ובכל זאת, על מה מדובר?

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
אילוסטרציה - לוח שעונים ברכב (צילום: pixabay)

כאשר משוחחים בעניין השכרת רכב בישראל בכלל, יש לרוב את העניין של ההחלטה לא לרכוש רכב, אלא להשתמש ברכב שכור לטובת ביצוע משימות חד פעמיות או קצרות טווח; החזקת רכב שנרכש טומן בחובו דאגות לענייני תיקונים, תקלות, חידושי ביטוח ועניינים דומים אחרים. במקום לעסוק באלו, עדיף לשכור רכב מחברת ליסינג בתשלום סביר המאפשר נסיעה ללא חששות.

השקיעו מעט מחשבה ותגיעו למסקנה שבין כה וכה, אם תרכשו רכב, תאלצו לשלם אלפי שקלים מדי חדש – עקב ההלוואה והמקדמה. עדיף לחסוך את העניין המיותר ולקחת רכב במסגרת השכרת רכב באשדוד, או בכל עיר אחרת בארץ – וכך תאפשרו לעצמכם נסיעה רוגעת. בכל בעיה שתצוץ ברכב – חברה ההשכרה או הליסינג תוכל לטפל. אם עברתם תאונה, חלילה, חברת ההשכרה תוכל לטפל (אפילו בטסט לרכב החברה תוכל לטפל – עונג צרוף).

השכרת רכב בישראל הופכת להיות פופולארית משנה לשנה. מספיק להתבונן במצב בימינו: חברות גדולות רבות משתמשות בליסינג ומממנות את כל עלויות הרכב עבור עובדיהן. אנשים רבים מתחילים להתרגל לנסוע ברכב מבלי שיידרש מהם לדאוג לטיפולים תקופתיים, שוטפים או חד פעמיים. כאשר תפיסה זו נכנסת לתודה הקולקטיבית, היא מאפשרת גם ירידה הדרגתית ומדודה של המכוניות לרכישה – וכולם יהיו שמחים עקב כך. כאשר אנשים מתרגלים לנסיעת רכב ללא התעסקות בטיפולים, יהיה קשה להשיב את הגלגל לאחור. עושה רושם ששוק הרכב עובר לאט לאט מרכישה להשכרה – ממש כמו שנוהגים לקבל שירותים חד פעמיים או שוטפים מאנשי ניקיון עבור ניקיון הבניין או הבית: הרי אינכם "קונים" את איש השירות, אלא מזמינים אותו בכל פעם שהבית או המשרד דורש ניקוי; בדומה לכך משתנה המצב של שוק הרכב – בארץ ובעולם בכלל.

השכרת רכב היא תחום תחבורתי הנלווה לענפי תיירות ומסחר במקומות רבים העולם המפותח. ישנו היגיון מסחרי העומד בבסיס ענף השכרת הרכב: רכישת ותחזוקה שוטפת של מכונית פרטית זהו עניין יקר, כאשר בחישוב שנתי הכולל את מחיר ההון, הרי שהעלות מגיעה לכדי אלפים של שקלים מדי חודש בחודש. רכב פרטי כזה עומד מבלי לנסוע רוב הזמן, מה שהופך את מחיר הנסיעה הסופי לגבוה למדי. חברה להשכרת רכב לוקחת את המחיר ומחלקת אותו בין הלקוחות הזקוקים לרכב על בסיס חד-פעמי (שניתן גם לכנותו "בסיס מזדמן"). הלקוח משלם עבור שכירת רכב רק בעת שהוא נדרש לו באמת. הרכב עובר משוכר אחד לחברו ופעיל משמעותית יותר מרכב פרטי רגיל. חברה המציעה שירותי השכרת רכב היא בעלת התמחות ברכישה, במכירה ובטיפול בכלי רכב; היא עושה זאת בתנאים מסחריים וביעילות רבה, באופן המאפשר מצב כלכלי בו כולם מרוויחים.

חברות השכרת רכב מתמחות בשני תחומים בתחום השכרת הרכב – מכירת רכבים משומשים והשכרת רכבים בליסינג. מכירת רכב זו פעילות שוטפת המתבצעת בכל חברה להשכרת רכב, כיוון שהיא חייבת בחידוש מלאי הרכב באופן שוטף. לקוחות של שוק השכרת הרכב מצפים, ובצדק, לקבל רכב חדש משנתון מאוחר, בעוד שחברה להשכרת רכב מעוניינת בשימור המוניטין שלה וקהל לקוחותיה – ועל כן עליה להקפיד על מחזורים קבועים של מכירת רכבים ורכישת רכבים חדשים, לטובת שמירה על רמה ואיכות.

מכירת רכב ששימש חברת השכרת רכב (וחברות ליסינג בעיקר), הופכת להיות גורם משמעותי ומרכז בכל תחום מכירת הרכב בארץ. חברות השכרת הרכב משפיעות משמעותית על רמת המחירים של מכירת רכבים משומשים במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר