

לפני עידן האינטרנט, רק חברות גדולות עם תקציבי פרסום משמעותיים, או גישה לידוענים, יכלו ליצור לעצמן מוניטין מוביל על ידי קידום בתקשורת המסורתית, כמו הטלוויזיה, הרדיו, העיתונים ושלטי חוצות.
התקשורת הדיגיטלית חוללה היום מהפכה בחשיפה ושיפרה את הגישה לפרופילים של אנשים או חברות. פלטפורמות רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, טוויטר וגוגל מאפשרות למסחר ולכלכלה העולמית לגשת באופן מידי למידע שאינו מסונן.
העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, שמציג בדרך כלל חדשות, סרטונים, תמונות ותכנים שונים, מהווה היום נדבך בסיסי עיקרי במוניטין ובמותג הכללי של חברות. אבל אם המוניטין של ארגונים נפגע, או יותר נכון, כדי למנוע פגיעה במוניטין, יש צורך לשכור את שירותי המומחים שבקיאים ביצירת תוכנית מקיפה של ניהול מוניטין באינטרנט.
וזה עוד לא הכול. שימו לב:
מה שקיים באינטרנט, ברוב המקרים נשאר באינטרנט, לתמיד, שלא כמו עם ערוצי התקשורת הרגילים, שמפרסמים חדשות רק למשך פרקי זמן קצרים ומחליפים את החדשות "הישנות" כמעט בכלום זמן, בחדשות עדכניות.
למרבה המזל, ניתן להתמודד היטב וביעילות עם תוצאות שליליות של פרסומים באינטרנט שמשפיעות על ארגונים, באמצעות כלים שונים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ותוכנית ניהול מוניטין באינטרנט.
מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?
ניהול מוניטין באינטרנט כולל את מכלול פעילויות שיש לנקוט בהן כדי לעצב את חוות דעת הלקוחות על חברות וארגונים, בהתבסס על נוכחותם המקוונת. המוניטין המקוון של הארגון שלכם הוא בעיקר תוצאה של האופן שבו אתרי האינטרנט הנפוצים ביותר כיום מציגים את החברה שלכם. לכן קידום אתרים וטיפול נכון בביקורות שליליות הם חלק מתוכנית ניהול מוניטין.
נכון שהתהליך דומה במובנים מסוימים ליחסי ציבור, אבל ניהול מוניטין באינטרנט מתמקד פחות בסיקור עיתונאי ויותר בנוכחות המקוונת הכוללת שלכם.
חברת יחסי הציבור, למשל, תפרסם סיפורים על הארגון שלכם בערוצים מובילים, ואילו הסוכנות שמספקת שירותי ניהול מוניטין תתמקד בביקורות המקוונות שלכם, בתוכן בתשלום ובקידום אתרים. חברת יחסי הציבור וסוכנות ניהול המוניטין שתשכרו את שירותיהם יכולות לסייע לכם גם בניהול הרשתות החברתיות.
למה חשוב לנהל מוניטין מקוון?
וורן באפט, אחד היזמים המצליחים בכל הזמנים, אמר פעם: "לוקח עשרים שנים לבנות מוניטין, וחמש דקות להרוס אותו. אם תחשבו על זה, תתנהלו אחרת". הציטוט הזה מבהיר את החשיבות של ניהול מוניטין באינטרנט.
הסיבה לכך היא שתוכנית חזקה של ניהול מוניטין באינטרנט מסייעת למקם את הארגון שלכם גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. דירוג גבוה פירושו חשיפה ליותר לקוחות פוטנציאליים, ובכך להגדיל את ההכנסות שלכם.
ניהול מוניטין מקוון מסייע גם לשפר את הרושם שלקוחות פוטנציאליים עשויים לקבל עליכם מבדיקת הביקורת שלכם בגוגל ובאתרים אחרים. צוות מיומן ואמין שמבצע תוכנית ניהול מוניטין באינטרנט יידע להגיב היטב לכל הביקורות שהתפרסמו עליכם. האופן שבו אתם מגיבים לביקורות יכול להשפיע על האופן בו לקוחות פוטנציאליים מתייחסים אליכם, ולגרום להם לבחור לקנות מכם.
איך גוגל משפיעה על מוניטין מקוון?
גולשים מחפשים בגוגל כל דבר, כולל בתי עסק, שותפים, הנהלה וכן הלאה. בכל פעם שמישהו מחפש אחר שם חברה, מוצר או צוות ניהול, הוא מקבל קבוצת תוצאות. המידע שכלול בעמוד הראשון בגוגל יספר סיפור על החברה. אם יש קישורים חיוביים, סביר שאנשים יתרשמו שהחברה אמינה, בעוד שקישורים שליליים כלשהם עלולים לעורר ספקות ולפגוע באמון.
למידע שהצרכנים מוצאים תהיה הטיה מעוגנת, שתשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הגולשים. במילים אחרות, משתמשי האינטרנט יתייחסו בחשיבות רבה למה שהם קוראים בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. אם תוצאת חיפוש חיובית תהפוך לעוגן, היא תועיל לחברה.
יחד עם זאת, אם התוצאה מציגה מידע שלילי, סביר להניח שהמוניטין ייפגע ויוביל להתייחסות שלילית של גולשים לארגון.
הבנת חשיבות ניהול מוניטין באינטרנט
הנכס הבולט ביותר של ניהול מוניטין באינטרנט הוא התוכן באתר החברה. כשגולשים מחפשים את החברה או את שם המותג שלה בגוגל, ברוב המקרים הקישור הראשון הוא אתר החברה. התוצאה מפנה את הצרכן לדף החברה הרלוונטי ביותר, ולכן חשוב שיהיה תוכן רלוונטי בדפי האתר. תגיות ותיאורי מטא חשובים גם לאופטימיזציה של תוצאות החיפוש בגוגל.
קיימות מספר שיטות אורגניות לביצוע תוכנית ניהול מוניטין באינטרנט, כולל ניהול תוכן באתר וברשתות החברתיות, יצירת תכנים משפיעים חיוביים באתרים מובילים, כמו למשל אתרי חדשות ואתרים סמכותיים גדולים, ותכנים ממומנים, כמו פרסומות בגוגל.
תוכנית ניהול מוניטין באינטרנט צריכה להיות מקיפה
תוצאות יעילות של ניהול מוניטין באינטרנט מובילות לשיפור הדירוג של הארגון באלגוריתמים השולחניים והניידים של גוגל. יחד עם זאת, יש לשפר את התכנים באתר האינטרנט של החברה באופן שוטף ולבצע אופטימיזציה קבועה לאתר. גוגל בודקת באופן אוטומטי כמה רכיבים חשובים כגון:
-
URL
-
מיקום העסק
-
חוזק מילות המפתח
-
הצפנת האתר
-
ותגיות חשובות
הסורקים של גוגל בודקים רכיבים אלו ורכיבים אחרים בתוך האתר, כולל ברשתות החברתיות, כדי להציב אתר במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, מה שמסביר, יותר מכל סיבה אחרת, למה צריך לשכור את שירותי המומחים לתוכנית ניהול מוניטין באינטרנט.
0 תגובות