9 ירחי לידה

כל מה שרצית לדעת לקראת היום הגדול ולא העזת לשאול

התשובות לכמה שאלות נפוצות שיניחו את דעתך ולא יטרידו אותך יותר בימים אלה של ההריון (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חודש תשיעי הגיע, ולצד הבעיטות והתזוזות, גם הפרפרים מתרבים אצלך בבטן. פתאום התאריך המשוער נראה קרוב להפליא, והמחשבות שלך מתחילות לחוג סביב היום הגדול שמעבר לפינה. כדי להרגיע את הלחץ, הינה התשובות לכמה שאלות נפוצות שיניחו את דעתך ולא יטרידו אותך יותר בימים אלה.

  1. מהו מענק לידה, ואיך מקבלים אותו?

מענק לידה הוא סכום כסף אשר המדינה מעניקה למשפחות לאחר הלידה כדי לתמוך בהן בתקופה מרובת ההוצאות הזו. הסכום לילד יחיד עומד על 1,826 שקלים, והוא הולך וקטן עם כל ילד נוסף. אם את עתידה ללדת תאומים, הסכום יעמוד על 9,192 שקלים, ושלישיה תזכה אותך ב 13,694 שקלים. אינך צריכה לעשות כלום כדי לקבל את המענק. בבית החולים תתבקשי לתת את פרטי החשבון שלך, ומענק הלידה יישלח לחשבונך באופן אוטומטי.

  1. איך לדעת מה כדאי לקנות לתינוק?

אם את עומדת ללדת בפעם הראשונה, את ודאי מוצאת את עצמך מבולבלת ואבודה אל מול שפע האביזרים שאת נדרשת להצטייד בהם לקראת בואו של התינוק החדש לעולם. הדרך הטובה ביותר לדעת מה לקנות היא להסתמך על המלצות מחברים או מאתרי האינטרנט השונים. כדאי לזכור שאם את הולכת על בטוח וקונה מוצרים של חברה איכותית, כנראה שתהיי מרוצה עם כל בחירה שתעשי.

דרך נוספת לדעת מה לקנות היא להסתמך על ערכות לידה. מדובר במארזים שהיצרנים השונים שולחים במתנה או במחיר סמלי לאימהות לפני לידה, עלפי בקשתן. ערכת לידה בדרך כלל מכילה את מוצרי הדגל של החברה כמו: בקבוק, מוצץ, משחת החתלה וקרם גוף לתינוק. המוצרים השונים מגיעים בממדים קטנים שיאפשרו לך להתנסות בהם עם התינוק החדש ולגלות מהם המועדפים עליך.

  1. מה צריך להביא לחדר לידה?

לצד ההכנות להגעתו של התינוק, את צריכה גם להתכונן ללידה הממשמשת ובאה. מומלץ להכין למאורע שני תיקים: תיק קטן לחדר הלידה עצמו, ותיק גדול שישמש אותך בימי האשפוז. תוכלי למצוא ברשת רשימות מפורטות של אביזרים לתיק לידה, אך הינה כמה מהחשובים שבהם:

בתיק חדר הלידה כדאי לארוז:

  • מסמכים: כרטיס מעקב הריון, תעודות זהות של שני ההורים, תוכנית לידה (אם יש) וכרטיס מגנטי

  • בקבוק מים עם קש ונשנושים קטנים ומעוררים שמשמחים אותך

  • מוזיקה שעושה טוב על הלב

  • חלוק, למקרה שתרצי להסתובב במחלקה בנוחות

  • כפכפי פלסטיק, למקרה שתרצי להתקלח

  • מטען לפלאפון.

בתיק האשפוז כדאי לארוז:

  • פיג'מה וחלוק נעימים (אם את מתכננת להניק, כדאי לבחור משהו עם כפתורים)

  • בגדים וטיטולים לתינוק ליום היציאה

  • אביזרי רחצה: סבון, שמפו, מברשת ומשחת שיניים וכדומה

  • בגדים נוחים ורחבים ליציאה מבית החולים

  • פדים לדליפת חלב.

  1. איך יודעים שהגיע הזמן לצאת לבית החולים?

לידה היא תהליך ממושך, במיוחד כאשר מדובר בילד הראשון. לכן, אין צורך לזנק לבית החולים מיד עם הופעת הצירים הראשונים. כדאי לצאת לדרך כאשר את חווה צירים סדירים שנמשכים 45 שניות ומעלה, ומופיעים כל חמש דקות או פחות.

  1. מה עושים בזמן שמחכים שהלידה תתפתח?

הרגעים שבין הופעת הצירים הראשונים ועד ההגעה לבית החולים עשויים להיות מלחיצים מעט, במיוחד אם אינך בטוחה מה עלייך לעשות בזמן הזה. החדשות הטובות הן שאת רק צריכה לנוח, להירגע ולעשות כל מה שאת יכולה כדי להנעים את זמנך. ההורמון האחראי להתפתחות הלידה נקרא "אוקסיטוצין" והוא מקושר להנאה, אינטימיות ושלווה. קשה לך להישאר שלווה תחת הנסיבות? נסי לעשות אמבטיה חמה, לקרוא ספר, לצפות בתוכנית מצחיקה בטלוויזיה או לעסוק בכל פעילות שגורמת לך להרגיש טוב. זה מגיע לך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר