קניתם רכב חשמלי? מזל טוב. מה עם עמדת הטעינה?

לרכבים חשמליים יש יתרונות כלכליים, אקולוגיים וטכנולוגיים – אבל הם גם דורשים מאיתנו להפעיל מחשבה יתרה על טעינתם (רכב)

בשנים האחרונות נכנס התחום הזה בכל הכוח גם לשוק הרכב הפרטי (צילום: pixabay)

רכבים חשמליים מייצרים מהפכה של ממש בעולם הרכב של ימינו. במקום הוצאה חודשית של אלפי שקלים על דלק, פשוט מחברים את הרכב לחשמל בלילה ונותנים לו להיטען עד הבוקר. לרכבים חשמליים יש יתרונות כלכליים, אקולוגיים וטכנולוגיים – אבל הם גם דורשים מאיתנו להפעיל מחשבה יתרה על טעינתם. זאת משום שכל רכב חשמלי צריך להגיע עם עמדת טעינה ביתית. חשוב להכיר את עמדות הטעינה האלה ואת האפשרויות הזמינות להתקנה כיום

איך עובדת טעינה של רכב חשמלי?

רכבים חשמליים, כידוע, עובדים על בסיס מנוע חשמלי נטען ולא על בסיס בנזין או כל סוג אחר של דלק. לאורך עשרות השנים האחרונות היו קיימים רכבים חשמליים כאלה בעיקר בתצורה של רכבי עבודה או רכבי פנאי, אך בשנים האחרונות נכנס התחום הזה בכל הכוח גם לשוק הרכב הפרטי. חברות רכב רבות מייצרות כיום דגמים חשמליים, שעובדים על בסיס טעינה של סוללה שיכולה להספיק לנסיעה של מאות קילומטרים. ואכן, כפי שניתן להבין, הטעינה היא החלק החשוב ביותר בשימוש השגרתי ברכב חשמלי. לכן, לפני שלוקחים הלוואות לרכב ומשקיעים ברכב חשמלי חדיש ומשוכלל, צריך לוודא שאנחנו יודעים איך לטעון אותו.

מהן העמדות שאפשר להתקין בבית?

אם אתם קונים רכב חשמלי לשימוש פרטי, אתם זקוקים לעמדת טעינה כלשהי. כאן צריך להבחין בין עמדות ביתיות לבין עמדות ציבוריות. העמדות הציבוריות לטעינת רכבים חשמליים, שמותקנות בתחנות דלק נבחרות ברחבי הארץ, עובדות במתח גבוה מאוד וטוענות תוך זמן קצר יחסית (30-45 דקות) את רוב נפח הסוללה. לעומת זאת, בעמדות טעינה ביתיות הרכב צריך להתחבר לעמדה לאורך פרק זמן של 6-7 שעות ומעלה בכדי להגיע לטעינה מלאה. באופן כללי, עמדות הטעינה הביתיות הן עמדות מסוג 3 (על פי חברות הרכב), שיכולות לעבוד בעומס חשמלי של 16 או של 32 אמפר. ככל שהעמדה עובדת בעומס גבוה יותר, כך הטעינה תהיה מהירה יותר. כמובן שחשוב לוודא שבחניית הבית שלכם ישנה תשתית חשמלית שיכולה לעמוד בעומס גבוה של טעינת רכב חשמלי, ויתכן שיהיה צורך בשדרוג מערכת החשמל (תלת-פאזי) לפני ההתקנה.

האם אפשר להתקין עמדת טעינה גם בבניין משותף?

כן, אפשר להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי גם בבניין משותף, אך הדבר דורש פתרון מול ועד הבית ויתר הדיירים. בכל מקרה, על מנת להתקין עמדת טעינה, נדרשת חניה רשומה בטאבו. אם יש לכם חניה כזאת, ויש לכם יכולת לחבר את עמדת הטעינה בחניה ישירות לארון החשמל שלכם – תוכלו להתקין עמדת טעינה וליידע את ועד הבית בלבד, ככל שעמדת הטעינה לא פוגעת בחזית הבניין. אם צריך לחבר את עמדת הטעינה לחשמל המשותף בבניין, זה קצת מסובך יותר, וצריך להגיע להסדר על תשלום החשמל מול ועד הבית. ניתן לרכוש עמדת טעינה עם מונה חשמל בשביל להבין בדיוק כמה תצטרכו לשלם בכל חודש, או להבין האם דיירים נוספים רוצים לרכוש רכב חשמלי בבניין, ולהגיע להסדר משותף מול יתר הדיירים.

עמדת טעינה איכותית הופכת את השימוש ברכב לנוח ופשוט יותר

בניגוד לרכבי בנזין, בשביל לטעון רכב חשמלי ממש לא חייבים להגיע לתחנת דלק (או לתחנת טעינה חיצונית לצורך העניין). רכבים חשמליים אפשר לטעון בבית, בשעות הלילה, במחיר נמוך בהרבה משל תדלוק, וליהנות מסוללה מלאה כשאנחנו מגיעים לרכב בבוקר. עמדת טעינה ביתית שכזו מועילה לנו מבחינה כלכלית, מסייעת לנו לשמור על הסביבה, והופכת את השימוש שלנו ברכב לפשוט הרבה יותר.

*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר