מלוח, חריף או בכלל מתוק? הטעמים הכי נכונים על כל פיצה

אילו שילובי טעמים יכולים לעבוד הכי טוב עם פיצה ביתית או עם כזאת שמזמינים? מה שווה לכם לנסות ומה אסור לכם לפספס? ניתן לכם כמה רעיונות כאן (אוכל)

אילוסטרציה (צילום: פריפיק)

כשאנחנו חושבים על פיצה, כמעט כולנו רואים בראשנו תמונה של השילוב הקלאסי – בצק, רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ואולי תוספת כמו זיתים או פטריות. עם זאת, זוהי רק אפשרות אחת של פיצה, ולמעשה פרופיל הטעמים האפשרי של הפיצה יכול להיות מגוון בהרבה. אילו שילובי טעמים יכולים לעבוד הכי טוב עם פיצה ביתית או עם כזאת שמזמינים? מה שווה לכם לנסות ומה אסור לכם לפספס? ניתן לכם כמה רעיונות כאן.

פיצה היא מאכל מגוון – בארץ ובעולם

קשה לחשוב על הרבה מאכלים פופולריים יותר, בישראל או אפילו בעולם כולו, מהפיצה. אחרי שהגיעה אלינו מאיטליה דרך ארצות הברית, הפיצה הפכה לאהובה מאוד על ילדים ומבוגרים כאחד. כולנו נהנים להזמין את הפיצה ולעתים גם להכין אותה בבית, ולשלב את רוטב העגבניות והגבינה הנמתחת עם תוספות שונות. עם זאת, מעבר למבנה הבסיסי של בצק, רוטב, גבינה ותוספות בסיסיות, הפיצה יכולה להיות מאכל מגוון מאוד, וברחבי העולם אוכלים אותה בסגנונות שונים ועם פרופילי טעמים שונים באופן מהותי. אז האם הפיצה היא מאכל מלוח? אולי דווקא חריף? ומה לגבי אפשרויות מתוקות? המנעד רחב ביותר, אין ספק.

מתחילים תמיד במלוח

פיצה כשרה, חמה וטעימה מתחילה תמיד בבסיס מלוח. בצק השמרים הבסיסי הוא לרוב בעל מליחות קלה, והגבינה שנמתחת מעל הרוטב גם היא בדרך כלל תהיה גבינה בעלת מליחות לא מועטה. רוטב העגבניות משלב בתוכו טעמים שונים, אבל בדרך כלל יכלול גם הוא תיבול שייתן פרופיל טעם מלוח. כשנכנסים לתוספות כמו זיתים או אפילו גבינות עזים או פרמזן – מוסיפים לפיצה טעם מלוח דומיננטי עוד יותר, והופכים אותה למאכל בעל פרופיל טעם מלוח באופן כמעט בלעדי. אז זה בסיס טוב להתחיל איתו – אך זוהי רק ההתחלה...

פיצות חריפות – אפשרות פופולרית בכל העולם

פיצה חריפה היא ממש לא רק פיצה עם תוספת של פלפל חריף או עם תבלין חריף שמפזרים מעליה. באופן בסיסי, רוטב המרינרה שאיתו מכינים פיצה יהיה בדרך כלל רוטב פיקנטי, שכולל כמות משמעותית של פלפל שחור ותיבול פיקנטי נוסף. מעבר לכך, במקומות רבים בעולם, ובישראל בפרט, נהוג לאכול פיצה עם תוספות כמו שום או בצל, שמעניקות לה טעם חריף שמשדרג את יתר הטעמים שמסביבו. בשנים האחרונות נכנסו לשוק גם פיצות עם בצק חריף – פיצות שמיועדות באופן ספציפי עבור המשוגעים לדבר.

פיצה מתוקה – הרבה יותר נפוץ וטעים משחשבתם

גם כאן הכל מתחיל ברוטב. רוטב עגבניות איכותי באמת שנעשה כהלכתו כולל גם מתיקות מסוימת שמגיעה מהקרמול של העגבנייה בתהליך בישול הרוטב. מלבד זאת, רבים מדברים בשבחן של פיצות שהולכות על תוספות "משוגעות" שמתאפיינות דווקא בפרופיל טעמים מתוק. הדוגמה המוכרת ביותר בעולם היא ככל הנראה האננס – והדיון על "האם אננס על פיצה זה טוב או רע" הוא דיון שאפשר לנהל במשך ימים שלמים (ולטעות, כי זה טעים). מלבד זאת ישנן גם פיצות שמשלבות סוגים שונים של ריבה, בצלים מקורמלים ותוספות נוספות שמעניקות טעם מתוק וטבעי – לא בהכרח מסוכר, אלא בעיקר מטעם טבעי של חומרי גלם איכותיים.

שווה להתנסות בעצמכם בפיצה הבאה שלכם

אם הפיצה הרגילה שלכם כבר משעממת אתכם, הגיע הזמן שתתנסו ותלכו על פרופיל טעמים שונה בפעם הבאה שתזמינו או אפילו תכינו פיצה. נסו משהו מתוק, נסו בצק חריף, נסו משהו שאתם אולי לא מכירים – ואולי תמצאו את האהבה הגדולה באה שלכם בעולם הפיצה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר