צפו ב'המבקר'

נפתלי קמפה בראיון חגיגי: חושף את הסודות

הזמר והיוצר נפתלי קמפה, בראיון חגיגי בתכנית 'המבקר' לרגל בחירת אלבומו לאלבום השנה. הוא מספר על ההצלחה הגדולה והתחושות וגם חושף כמה סקופים על העתיד (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

כמעט שנה לאחר שביקר באולפן 'כיכר השבת' עם אלבום הבכורה שלו "ליחדא שמא" מגיע שוב נפתלי קמפה לתכנית 'המבקר' של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר כדי לסכם את השנה המוצלחת ולחגוג את בחירת אלבומו בידי המבקר כאלבום השנה במוזיקה היהודית.

קמפה מסכם שנה מוצלחת במיוחד בעבורו. אלבומו זכה להצלחה גדולה ולהשמעות והופעות רבות ושיריו לדרו למקומות רבים ואפילו ל"קודש הקודשים" של המוזיקה היהודית - מסיבות הסידור בחיידרים שחיבקו בחום רב את "בעבור אבותינו".

"זו הייתה שנה נפלאה בשבילי לא חלמתי שלשם זה יגיע. אני זוכר את הפעם הראשונה שקיבלתי צילום ששרים במסיבה את 'בעבור אבותינו' זו הייתה המחמאה הכי גדולה שקיבלתי. זו הייתה נקודה שהבנתי שהצלחתי להביא משהו שנוגע באנשים.

הניסיון שלי זה ליצור שירים שיש להם נוסטלגיה. היום כשאתה שומע את מבד אתה שומע לא רק אותו אלא את כל הזכרונות שלך. לכן אני חושב שחשוב לעשות אלבומים כי הם אלו שיוצרים נוסטלגיה. אני חושב שהאלבום שלי הוא קצת הוכחה לזה

אני מאד מקווה שבגיל 40 זה יעשה להם משהו וכשאני בעז"ה אזכה לשיר עוד 20 שנה "כל הנחלים" יהיה הנוסטלגיה שלהם

.למרות זאת בעיניו של קמפה עצמו נקודת השיא השנה הגיעה בעיקר בחודש אב במופעי בין הזמנים הרבים בהם השתתף. "אב זו התקופה שאני חוזר לקהל הבסיס שלי - בחורי הישיבה. האלבום פתח אותי להרבה קהלים חדשים אבל כשחזרתי לקהל של בחורי הישיבות, כשאתה שומע אלפיים בחורי ישיבה ששרים יחד שעתיים ורוצים לשמוע את השירים שלי

מיד אחרי סוכות אנחנו נכנסים לאולפן ולהקליט נגנים והכל

לשאלה כיצד הוא מתמודד עם הלחץ מ"משבר האלבום השני", הוא משיב, "יש דבר אחד שאי אפשר לשחזר - תחושת המשהו החדש. את זה אי אפשר להחזיר זה זכות ראשונים, אחר כך כדי להצליח את זה צריך להביא חומרים מאד טובים ועל זה אני מתפלל שלוש פעמים ביום".

קמפה מציין כי ההצלחה מביאה מלבד הלחץ גם את החשק, "אין ספק שבעקבות האלבום נולד גם חשק ליצור חומרים חדשים".

קמפה שהוביל בחייו מאות הופעות קומזיץ מבוקשות חושף בראיון את הסוד כיצד בונים רשימת שירים לקומזיץ מוצלח. "תורת הקומזיץ על רגל אחת כמו לדעתי בכל הופעה היא 'רצוא ושוב'. אתה חייב כל הזמן קצת לנוח ואז לתת שיא. אי אפשר כל ההופעה לתת רק להיטים זה מעייף. צריך לבנות את ההופעה בגלים. פעם, לפני האלבום, הייתה לי משימה קשה יותר למצוא שיאים נכונים כדי לבנות את ההופעה כמו שצריך, עכשיו בזכות האלבום יש לי הרבה יותר "שיאים" כי הקהל מאד מחכה לשירים מהאלבום וכל שיר הוא שיא בשבילם וזה הקל עליי מאד".

קמפה שובר את המיתוס שעידן האלבומים תם ומצביע על כך שחלק משיריו נכשלו כסינגלים אך הפכו ללהיטים רק בזכות האלבום, "יש שירים שרק באלבום יש להם מקום. 'בעבור אבותינו' כשיצא כסינגל, השדרנים לא כל כך רצו להשמיע אותו ואמרו שהוא כבד וארוך מידי וכשיצא כחלק מהאלבום הוא כאילו התגלה מחדש".

קמפה חושף לקראת סיום ממי רכש לאחרונה לחן חדש ולסיום גם מבצע את הלהיט "תפילת חנה" מתוך האלבום.

צפו בראיון המלא:

השירים המלאים בפינת המסננת:

שלום למר - אבינו מלכנו

אסף בן יאיר - דרך בלב ים

שדרני קול חי - כשהלב נפתח

שי - לא נשבר

ישי ריבו ועומר אדם - הלב שלי

מוטי ודניאל קורנפלד - יעלה

אמני ישראל - להתחיל מחדש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר