בעקבות 'כיכר'

הצרפתים נכנעו ופתחו את קברי המלכים • תיעוד מיוחד

בחודשים האחרונים עקב 'כיכר השבת' אחרי חסימת הכניסה של מתפללים יהודים לקברי המלכים ואף הביא תיעוד מהאלימות. הבוקר, הקונסוליה אישרה למתפללים להיכנס ולהתפלל. צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר לחץ ציבורי כבד על הקונסוליה הצרפתית, לפני כחמישה חודשים נפתחה מחדש הכניסה ל'קברי המלכים', אך חרדים שניסו להיכנס - כניסתם נחסמה ע"י הקונסוליה. היום (חמישי) המקום נפתח מחדש וחרדים נכנסו להתפלל.

עוד בנושא ב'כיכר השבת' >>>

הקונסוליה המרכזית של צרפת בירושלים הודיעה כי קבר המלכים בירושלים יפתח מחדש לקהל הרחב - וזאת לאחר עשור שהאתר היה סגור, החל מהיום בימי שלישי וחמישי בבוקר - רק לאחר רישום אינטרנטי מראש.

כזכור, הודעה דומה יצאה לפני חודשים ספורים אך בפועל הקונסוליה סגרה מחדש את המקום לאחר פחות מיממה בטענה לתקריות במקום בעת הפתיחה.

מי שפעל בנושא, הוא חבר הפרלמנט הצרפתי-חרדי, מאיר חביב, שמייצג את הצרפתים הנמצאים בישראל, מאז שחביב שמע על המקרה הוא החליט להירתם למאמץ ולתת את קולו בנושא.

לדברי חביב, בשיחה עם 'כיכר השבת': "כחבר פרלמנט צרפתי אני מצר על המצב שנוצר וגרם לאורך השנים למתיחות מסוימת ביחסי צרפת-ישראל".

"נפגשתי בסוף השבוע עם הקונסול הצרפתי חדש בירושלים, רנה טרוקז והתרשמתי מגישתו החיובית. נותר לנו לקוות כי לאחר הכישלון של חודש יוני האחרון, הפעם זה יצליח. אני קורא לכל הצדדים לנקוט בגישה חיובית במטרה להפוך את קבר המלכים לאמצעי של קירוב ולא של מחלוקת בין צרפת לישראל מתוך כבוד הריבונות הישראלית למען כלל המבקרים - יהודים דתיים או חובבי ארכאולוגיה".

המהומות בקברי המלכים - לפני חמישה חודשים (באדיבות המצלם)

הבוקר, כאמור המקום נפתח מחדש, צלם 'כיכר השבת', חיים גולדברג, תיעד את המתפללים שהציפו את המקום, לאחר שנים רבות שכניסתם למקום נחסמה.

קברי המלכים הוא אתר הנמצא בשכונת שייח ג'ראח הירושלמית, בתוך המתחם נמצא גם מערת כלבא שבוע וקברה של הלני המלכה. מדובר במתחם שהוגדר לפני כ-200 שנה כאחד משבעת פלאי תבל, על פי המסורת יהודים נהגו להתפלל במקום ליד מערות הקבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר