9 דברים שאסור לומר לאישה עם פצעי בגרות

אקנה לא שייך רק לימי הנעורים והוא חלק מאיתנו גם בשנים שאחרי ולפעמים, עצות מאנשים זרים הן פשוט משפילות. אז אם יש לכן חברה הסובלת ממנו, הנה 9 דברים שהיא לא רוצה לשמוע (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו מקשרות את פצעי האקנה לשנות העשרה הברווזיות המכוערות והמביכות שלנו, בידיעה שזה משהו שלעתים עלינו לעבור, כדי להפוך בסופו של דבר לברבורים מדהימים וחלקי עור. אבל עבור רבות מאיתנו, זה פשוט לא המקרה ואלו שסובלות מאקנה בגיל מאוחר יותר, יודעות ממקור ראשון עד כמה הפצעים יכולים לגרום להן להרגיש פגיעות - מדוע הדבר הזה שלא ניתן לשלוט עליו צריך להיות כל כך גלוי לעולם? ולפעמים, עצות מאנשים זרים עלולות להיות משפילות לחלוטין. אז אם יש לכן חברה/בת משפחה הסובלת מאקנה, הנה 9 דברים שהיא ממש לא רוצה לשמוע:

1. "האם את שוטפת את הפנים שלך?"

רוב הסיכויים שהחברה שלכן הלוקה בפצעי אקנה המעטרים את פניה בנדיבות, מנהלת שגרה קפדנית יותר לטיפול בעור שלה מאשר מישהי עם עור "מושלם". למה? כי אקנה הוא תופעה מטרידה למדי. היא קדמית ומרכזית, עקשנית להפליא ויש לה את התזמון הגרוע ביותר - יש חתונה היום? בום! גם האקנה יגיע. במילים אחרות: אנחנו בספק אם לא עלה בדעתה לפתוח חנות לסבונים.

2. "אבל האם את שוטפת את הפנים פעמיים ביום?"

שוב, לא הצעה מועילה. אם החברה שלכן מתמודדת עם אקנה הורמונלי או ציסטי, הסיבה להופעתו מורכבת הרבה יותר מסתם פנים מלוכלכות. זו גם שאלה שיכולה לגרום לחברה שלכן לחשוב שאתן חושבות שהיא לא היגיינית. מעליב.

3. "ובכן, האם את ישנה על הפנים שלך?"

אם יש לכן חברה שלעתים רחוקות לוקה באקנה והתעוררה יום אחד עם אשכול של פצעים על לחיה השמאלית, אז כמובן, זו שאלה הוגנת. אבל אם זו הערה לאדם הסובל מאקנה כרוני, שאלה מסוג זה יכולה להרגיש פולשנית ומאשימה (ולפרוטוקול, אין שום מחקר שמאשר כי שינה על הפנים גורמת לאקנה.)

4. "באיזו תדירות את מכבסת את הסדינים?"

שוב, שימו לב לנימת ה"אולי את פשוט מלוכלכת"? ושטפו אותה מרשימת השאלות שלכן.

5. "אולי את אוכלת יותר מדי מוצרי חלב?"

בעוד שמחקרים מצאו קשרים בין סוגים מסוימים של אקנה לתזונה, הרופאים עדיין לא יודעים מה בדיוק גורם לאקנה. כן, בדרך כלל מוסכם כי שינוי ברמות ההורמונים, תרופות מסוימות, עור שומני, מוצרי טיפוח שומניים ונטייה גנטית אחראים לכך, אך לפי המכון הלאומי האמריקני לדלקת מפרקים ומחלות שרירים, שלד ועור, אין כללים גורפים בנושא לגבי הסיבה והתוצאה הישירה. למעשה, המכון מסביר, "ישנם מיתוסים רבים לגבי הגורמים לאקנה. עור מלוכלך ולחץ אינם גורמים לאקנה. כמו כן, שוקולד ומזונות שמנוניים אינם גורמים לאקנה אצל רוב האנשים".

6. "את פשוט לחוצה"

גם אתן הייתן נלחצות אם היה לכן אקנה ציסטתי כואב שנשאר על הפנים במשך חודשים וכשהוא סוף סוף נעלם, הוא משאיר צלקות. מתח עשוי לגרום לאקנה, אך אקנה גורם למתח. זה מעגל שקשה לצאת ממנו.

7. "יש לי את רופא העור הטוב ביותר שאת צריכה לראות"

אין צורך להציע ייעוץ רפואי, אלא אם כן חברתכן מבקשת זאת במפורש.

8. "פשוט קחי רואקוטן"

אצל אנשים שסבלו מאקנה חמור שלא הגיב לטיפולים אחרים, רואקוטן הוא הדבר הקרוב ביותר לנס. אבל יש בו קאץ'. רואקוטן הוא תרופה עוצמתית הקשורה לתופעות לוואי רבות, כולל דיכאון, חרדה וקוליטיס כיבית. הוא יכול גם לגרום למומים מולדים קשים. הוא עשוי גם לפגוע בכבד וזו הסיבה שבדיקת דם חודשית היא חובה במהלך הטיפול. בזמן שנטלנו רואקוטן, נאלצנו לקחת תרופת מרשם אחרת מכיוון שהוא גרם לנו לכולסטרול נמוך. אז אנו יכולות לומר לכן ש"פשוט לקחת רואקוטן" זו החלטה אישית משמעותית באמת.

9. "יש לי גם אקנה נוראי [תוך הצבעה על פצעון אחד"

כל הכבוד לכן על כך שאתן מנסות להביע הזדהות בכך שאתן מציגות במתיקות את הפגם הקטנטן שלכן, אבל אם אנו מתלוננות, הרשו לנו לפרוק. אם אנחנו לא עושות זאת, שמרו על שקט.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית