יש לכם ילדים ויש לכם מכונית? עצרו הכל וקראו את זה כעת

לאיש אין מושג כיצד להשתמש במושבי בטיחות כראוי, למרות שהם אחד הפריטים החשובים ביותר שתקנו אי פעם לילדיכם. מומחה בתחום מפתיע עם 5 דברים שכל הורה עם רכב צריך לדעת (הורים, משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מושבי בטיחות הם אחד הפריטים החשובים ביותר שתקנו אי פעם לילדיכם - ובכל זאת, נראה כי לאיש אין מושג כיצד להשתמש בהם כראוי (לא נוכל לשכוח איך לפני מספר שנים, העולם כולו עצר מלכת כשצפה ושפט את הנסיך וויליאם שתפס את התינוק המלכותי שלו וקשר אותו למושב, בנסיעתם במכונית בפעם הראשונה).

ד"ר בן הופמן, מרצה לרפואת ילדים באוניברסיטת אורגון לבריאות ומדע וטכנאי בטיחות מורשה לנסיעת ילדים (CPS), שעוזר להורים להתקין מושבים ברכב בבטחה במשך שני עשורים, חושף כמה עובדות מפתיעות שהורים צריכים לדעת על מושבי בטיחות:

1. כמעט כל הורה חדש מותיר את החגורה רופפת מדי

במחקר שהופמן פרסם, הוא גילה כי 95 אחוזים מההורים שעזבו את בית החולים עם ילודם, התקינו בצורה לא נכונה את מושב הבטיחות של תינוקם - וכמעט כל הטעויות הללו היו די משמעותיות.

"הטעות הגדולה ביותר היא חגירה רופפת מדי ולא מהודקת", הוא אומר. "הטעות הגדולה האחרת היא אבזם לא נעול או ממוקם נמוך מדי. הוא צריך להיות ליד בתי השחי של התינוק". כמו כן, לאחר התקנת המושב, אסור שיה אפשרי להזיז את בסיסו יותר מ-2.5 סנטימטרים לכל כיוון.

2. המושב הבטוח ביותר הוא לאיו דווקא זה שאתם חושבים שהוא הבטוח ביותר

האינסטינקט אומר שהמושב המרכזי בחלק האחורי של המכונית הוא המקום הבטוח ביותר לתינוק - הוא הכי רחוק מכל השפעה אפשרית בתאונה. אבל לרוב המכוניות יש רק שתי עמדות בהן ניתן להתקין את המושב בצורה נכונה - משני הצדדים, ליד הדלת. "במקרה זה, התקנה טובה חשובה יותר ממיקום טוב," אומר הופמן.

3. אין בעיה במושבי בטיחות משומשים - כל עוד אתם יודעים מי השתמש בהם

אם נשאר לכם מושב בטיחות מהילד הקודם, מבן דוד או חבר, זה בסדר גמור להעביר אותו לילד הבא, כל עוד הוא לא ניזוק ויש בו את כל החלקים המקוריים, אומר הופמן. "אבל אתם צריכים להיות בטוחים במאה אחוז בהיסטוריה של המושב, מכיוון שעם מושב שהיה בתאונת דרכים אסור להשתמש שוב לעולם", הוא אומר.

המשמעות היא: דילוג על מכירות יד שניה מקוונות, אלא אם כן אתם באמת בוטחים בכך שהמוכר אומר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על המושב.

4. כמו יוגורט ואקמול, גם למושבי בטיחות יש תאריך תפוגה

כמובן שאם האחיין הבכור שלכם שישב במושב הבטיחות בינקותו, לומד עכשיו בישיבה גדולה, הגידו, "לא, תודה". פקיעת התוקף של מרבית המושבים היא לאחר שש שנים ממועד הייצור שלהם. אתם אמורים למצוא את התאריך על מדבקה המוצמדת למושב.

"חשבו על כל מה שעובר מושב הבטיחות - חום הקיץ, קור החורף, פספוסים וצ'יטוס מרוח", מסביר הופמן. "החומר עובר לא מעט לאורך זמן ואתם גם רוצים לוודא שבמושב שלכם יש את החידושים והתכונות הבטיחותיות המעודכנים ביותר".

5. שלא כמו כל דבר אחר בהורות, אל תקדימו את המאוחר

כלל האצבע הוא שהמושב בו נמצא ילדכם כעת הוא בטוח יותר מזה שהוא ישב בו בעתיד (לכיוון האחורי יש הגנה רבה יותר מהכיוון הקדמי; מושבי בטיחות מוגנים יותר מבוסטרים; לבוסטרים יש הגנה טובה יותר מאשר לחגורות בטיחות).

זה לא אומר שעליכם לנסות לחגור את הנער המתבגר שלכם בגובה מטר וחצי למושב של תינוקות, אבל עליכם לשמור על הילד שלכם במושב הנוכחי שלו עד לרגע שהוא מגיע למשקל או לגובה המקסימליים המתאימים, לא משנה כמה להוטים אתם להעביר אותו למושב הבא.

המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר