המאבק בגור - לזירה המשפטית

עו"ד מתריע: תלמידים ותלמידות חווים התעמרות ואלימות

מספר הורים, שאת ילדיהם העיפו ממוסדות החינוך בשל השתתפותם בתפילות אצל הגר"ש אלתר, התאגדו משפטית • בחסידות דוחים את הטענות: קומץ פרובוקטורים שמסיתים את ילדיהם (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור. תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', הורים שהעיפו את ילדיהם ממוסדות החינוך ברקע הפילוג בחסידות גור, הגישו תלונות לרשויות החוק והיום (שני), שיגר עו"ד בעז פייל, ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', מכתב בנושא לגורמים הרלוונטיים.

במכתב, שיועד לרות אלמליח, מ"מ מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך ואל שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל המשרד והיועצת המשפטית, הוא דורש לבטל את הרחקת התלמידים והתלמידות ממוסדות החינוך.

"בשם מרשינו, קבוצת הורים לתלמידים במוסדות החינוך של חסידות גור ו/או בשליטת חסידות גור, אנו פונים אליך בבקשה דחופה להפעיל את סמכויותיך בקשר עם פגיעה חמורה בזכויות תלמידים אשר סובלים מהתעמרות אכזרית ע"י הנהלת מוסדות החינוך האמורים, וחלקם אף הורחק לצמיתות ממוסדות אלו בניגוד מפורש להוראות הדין, והכל כשלא קיימת כל הצדקה או נימוק ענייני להתנהלות אלימה זו, לבד ממאבקים פנימיים שגורמים מסוימים בחסידות גור מנהלים נגד הוריהם של התלמידים".

מה קרה בחסידות גור? צפו בכתבה (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

"בנסיבות אלו, נקל להבין מדוע מרשינו מעדיפים כי פרטיהם לא ייחשפו בשלב זה. למרשינו ברור כי כל מי שיקשור עצמו לפניה זו אל משרד החינוך - יבולע לו, ובעיקר - יבולע לילדיו הלומדים במוסדות החינוך הנשלטים ע"י חסידות גור. הצורך בהתערבות מהירה ואפקטיבית, ובעיקר באמירה צלולה ובהירה מצד משרד החינוך וגורמי הפיקוח - הוא ברור ומיידי, ואינו סובל דיחוי".

לפי המכתב, "במוסדות החינוך של חסידות גור, לרבות בבני ברק, ירושלים, אשדוד ובית שמש, תלמידים שהוריהם השתתפו בתפילת החג סובלים מדי יום מהתעמרות ומהשפלות פומביות, ובחלק מהמקרים נמסר להם כי הם מורחקים לצמיתות ממוסדות אלו (לרוב הודעה זו נומקה באמתלות שווא)".

עורך הדין מציין כי בתגובה להוצאת הילדים מהמוסדות, נמסרו נימוקים שונים - אך הוא מפריך אותם. "בחלק מן המקרים החלטה זו נומקה בכך שוועדת הטכנולוגיה של חסידות גור לא אישרה את הכשר מכשיר הטלפון הנייד של הורי התלמידים, אף שמובן כי לא חל כל שינוי בעניינים אלו לעומת שנים קודמות".

הוא מספר על "ראיות המצביעות לכאורה על מעורבות של פוליטיקאים בכירים בהחלטה להרחיק את התלמידים כמפורט לעיל".

עו"ד פייל כותב כי "אין כל קשר, ולו הקלוש ביותר, בין ההחלטה להתעמר באותם תלמידים ולעיתים אף להרחיקם מן המוסד, ובין התנהגות כלשהי מצד התלמידים עצמם. תלמידות ותלמידים, חלקם בגילאים רכים, חוו וחווים מדי יום התעמרות קשה, ואף אלימות מילולית של ממש".

לכן, הוא דורש ממשרד החינוך "להודיע – באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים – לכל גורמי ההנהלה בכל מוסדות החינוך שבתחום הפיקוח של המחוז בערים ירושלים, בית שמש, אשדוד ובני ברק, כי כל מקרה של התעמרות, אלימות מילולית (ועל אחת כמה וכמה אלימות פיזית), הרחקה מלאה או חלקית וכל ביטוי של התנכלות על הרקע המתואר לעיל יטופל מיידית ובאופן החמור ביותר".

עוד הוא דורש "לוודא כי כל תלמיד שהורחק ממוסדות החינוך של חסידות גור אשר מעוניין לשוב ללימודיו, יוכל לעשות כן, וכי לכל תלמיד אשר אינו מעוניין לשוב למוסד החינוך אשר הרחיק אותו, יימצא פתרון חלופי במוסד חינוך אחר באזור מגוריו".

גורמים בחסידות אמרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי "מדובר בטענות שקריות אשר מצוצות מהאצבע. הפורשים עזבו את המוסדות אך לא הצליחו להקים מוסדות עצמאיים משלהם, ואת כישלונם הם מנסים להשליך על המערכת החינוכית בגור".

הם הוסיפו כי "יש לשים לב, כי במכתב התלונה שהוגש למשרד החינוך אין אפילו עדות אחת ל"רדיפה" כביכול כפי שמתוארת במכתב האמור. פשוט משום שלא הייתה כזו".

"מי שעומד מאחורי התלונה הם קומץ פרובוקטורים שמסיתים את ילדיהם ומכריחים אותם להגיע למוסדות החינוך בעל כרחם, דבר היוצר מתח ואי נעימות שמפריעים לשלווה ולשקט הנפשי הדרוש לכלל התלמידים. אותם הורים התבקשו להימנע מיצירת הפרובוקציות הנ"ל.

לסיום טענו כי "כל הטענות כביכול על הצרת צעדיהם של ההורים מלהכניס את ילדיהם למוסדות חינוך אחרים, הינן שקר וכזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר