שערורייה

מאות התלמידים בקרית החינוך ברמות נאלצים לפסוע בבוץ עמוק

מאות תלמידי קרית החינוך בצומת הרחובות מירסקי וגולדה מאיר, בשכונת רמות הירושלמית, נאלצים לפסוע בתוך בריכת בוץ עמוקה. בעירייה מבטיחים לטפל בנושא בדחיפות (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הגשר שהופך למלכודת בוץ כשיורד גשם (צילום: גוגל מפות)

הגשם שכולם ציפו לו הגיע הלילה, יחד עם הגשם הגיעו גם ההצפות שנגרמות כתוצאה מתשתית לקויה. הורים ששלחו את ילדיהם ללימודים בקרית החינוך בצומת רמות ג' וד', התאכזבו לגלות כי שוב כמידי שנה ילדיהם הוזנחו על ידי העירייה ונאלצו לטבוע בבוץ בדרכם לתלמודי התורה ובתי הספר הרבים שבמקום.

מתברר, כי גשר הגישה לקרית החינוך נעדר תשתיות מתאימות, בשל השיפוע בו הוא בנוי והיעדר ניקוז ראוי מי הגשמים עולים ויוצרים שלוליות ענק ובוץ רב בכל הכניסה למתחם הגדול.

מנהל אחד מתלמודי התורה במתחם אמר ל'כיכר השבת', כי הסבל הוא עצום וכי ראש העיר משה ליאון התחייב לסדר את התשתיות בכניסה למתחם בהקדם האפשרי.

במתחם יש תלמוד תורה גדול של מוסדות הר"ן, וכן תלמוד תורה תורת בנימין, שני סמינרים ותלמוד תורה ספרדי כולם לומדים במתחם בקראוונים כשבמקום גם נבנים מבנים חדשים שאמורים לאכלס את חלק מהמוסדות.

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי למתחם יש שני כניסות עיקר הבעיה היא בכניסה ברחוב מירסקי שם הגשמים מציפים ואין בגשר המוביל תשתיות מתאימות לימי הגשמים.

אחד ההורים מתאר "מאות ילדים מידי יום עוברים בשביל לחיידרים ובתי הספר. המעבר שם בנוי בצורה גרועה, וכשיורד גשם, כפי שקרה הבוקר, כל המעבר נהיה מוצף בוץ עד שהילדים לא יכולים אפילו לעבור שם. בחלק מהקטעים מדובר בעיצומו של החורף בשלולית בגובה הברך כדי להגיע לחיידר".

משיחות שקיימנו עם גורמים באגף החינוך החרדי בעיריית עולה, כי מאחר ומדובר באתר זמני שצפוי להתפנות בשנים הקרובות לצורך בניית יחידות דיור ומבני קבע, בעירייה לא ששים להשקיע כספים במתחם שעומד לפינוי. ההורים מנגד טוענים ובצדק כי יש לסדר מעבר זמני לפחות למאות התלמידים שמגיעים למקום מידי בוקר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר נכנס לעובי הקורה בתקופה האחרונה והבטיח להנגיש את הדרך המובילה למתחם ולסלול אותו. העבודות יבוצעו כבר בתקופה הקרובה והנושא נמצא בעדיפות עליונה ובמעקב אישי של ראש העיר".

כיכר השבת ימשיך לעקוב אחר הדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר