תיעוד נרחב

בבית וגן קיפצו בהכנסת ספר התורה, לבית הכנסת החדש • צפו

במעמד רבנים ואישי ציבור רבים, הוכנס ספר תורה לבית הכנסת החדש 'בנועם השם' בבית וגן, לע"נ הרבנית ברייטקופף והרב שלמה ברגר. הס"ת נודב ע"י הנגיד ר' יוסף שטרן • צפו (חרדים)

(צילום: שוקי לרר ונחשון פיליפס)

במעמד רבנים ואישי ציבור רבים , התקיים מעמד הכנסת ספר תורה לבית הכנסת "בנועם השם", בראשות המשגיח הגר"ח וואלקין, בשכונת בית וגן הירושלמית שהוקם רק בערב ראש השנה האחרון.

מעמד כתיבת האותיות נפתח בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי. ולאחר מכן נערך ברוב פאר והדר בביתו של המשגיח, ברחוב קאסוטו ולאחר מכן יצאה התהלוכה לכיוון רחוב משה זילברג - שם שוכן בית הכנסת, בשירה ובריקודים.

לאחר הכנסת ספר התורה להיכל, יצאו המתפללים הנרגשים לבית 'יד שרה', שם נערכה סעודה מפוארת לכבוד ספר התורה הראשון של בית הכנסת שנודב בחסדי שמיים על ידי ר' יוסף שטרן.

במהלך הסעודה הגיעו לכבד ולהוקיר, הראשון לציון, הגר"י יוסף, הגרא"י פינקל, ראש ישיבת מיר, הגר"א חדש, משגיח ישיבת מיר, הרב קוק וראש עיריית ירושלים, משה ליאון. הגר"ד יוסף והגר"י ברייטקופף, נאמו באירוע.

הספר תורה נתרם, לעילוי נשמתם של רבי מאיר אריה שטרן וגברת סאסא לאה שטרן. הסיפור המיוחד עם גברת שטרן שהיא נרצחה ע"י ערלים בפיגוע בירושלים. מתברר כי מאחורי התרומה יש סיפור מרתק:

בית הכנסת החדש היה סמוך לביתה - שהייתה גרה טרם הירצחה בפיגוע. בזמן שבית הכנסת הוקם, הסתיימה כתיבת ספר התורה וילדיה - התורמים הדגולים הסתפקו לאן להכניס את הספר תורה. באורח פלא וללא כל קשר, הגיע לתורמים הצעה להכניס את הס"ת ל'בנועם השם' ובכך זה היה להם מעין סגירת מעגל עם אמם ז"ל.

חלק ממתפללי בית הכנסת עוד זכרו את המנוחה ואת בעלה שעל שמם כאמור נתרם הספר וציינו כי הם זוכרים "אנשים ייחודים ומיוחדים, גומלי חסדים והארת פנים לכל יהודי ויהודי".

כאמור, בית הכנסת 'בנועם השם', הוקם כאמור, ערב יום הדין, לתושבי שכונת בית וגן ורמת שרת הסמוכה, לאור החיסרון של מקום תפילה לאחר מעברה של ישיבת 'עטרת ישראל' למודיעין עילית.

מי שמשמש כרב בית הכנסת, הוא משגיח ישיבת 'עטרת ישראל' הגר"ח וואלקין, שעד למציאת המקום לבית הכנסת התפילות התקיימו בביתו. בית הכנסת מוקם במיקום נוח ומרכזי בבנייני 'רזידנס', ברחוב משה זילברג 36.

המתפללים הנרגשים ציינו בפני 'כיכר השבת': "מדובר בנס על-טבעי, בית הכנסת קיים פחות משלושה חודשים וכבר זכינו להכניס ספר תורה, מה שכואב לנו זה שהמקום כבר צר מלהכיל את עשרות המתפללים הצובאים על דלתות בית הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר