העירייה נכנעה?

ראש העיר קורא לתושבי הר נוף לבחור שם

לאחר ש'וועדת השמות' העירונית נדחתה, החליט ראש העיר לתת לתושבי 'הר נוף' את הזכות לבחור את שם השכונה תוך התחייבות כי בוועדה הבאה ייתנו לכך משקל אמיתי (אקטואלי)

הכניסה הראשית לשכונת הר נוף (צילום: גוגל מפות)

לאחר הלחץ הציבורי שהפעילו תושבי שכונת הר נוף נגד החלפת שם השכונה ל'נאות יוסף', החליט ראש העיר ירושלים משה ליאון החליט להעביר את ההחלטה לידיים של התושבים.

הנחתת השם לתושבי שכונת הר נוף, שבין לילה היו אמורים להתרגל לשם שכונה חדש, לאחר קרוב ל-40 שנה בהם היו רגילים לשם 'הר נוף', הצליחה להוציא את שלוותם של תושבי השכונה השלווה והם יצאו למאבק.

נציגי התושבים, הצליחו לאסוף קרוב ל-5,500 אלף חתימות המתנגדים באופן נחרץ לשינוי שם השכונה. ראש העיר שראה כי התושבים מתנגדים בכל תוקף, החליט לדחות את כינוס 'ועדת השמות' של העירייה לחנוכה.

בינתיים, החליט ראש העיר יחד עם ראשי ה'מינהל השכונתי' ומנהל המינהל אלי וייזר, כי לתושבים תינתן הזכות לבחור את שם השכונה - או להביע התנגדות להחלפת השם ובמקום זאת להציע פתרון אחר שיכבד את זכרו של מרן הגר"ע יוסף - שהתגורר בשכונה שנים רבות.

אתמול (שלישי), החלו בעירייה ובמינהל הקהילתי להריץ את הבשורה לתושבים וכבר מהיום ניתן להגיש בכמה דרכים (מייל, תיבה במינהל השכונתי ואף דרך אתר ייחודי שנפתח לשם המטרה הזו) את ההחלטה שלכם לגבי הנצחת שמו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

ב'וועדת השמות', שתתכנס בנר ראשון של חג חנוכה, יקבלו נציגי העירייה את דעות התושבים בצורה מסודרת וגורמים בעירייה מתחייבים ל'כיכר השבת', כי הוועדה תתחשב בדעתם של התושבים.

הרעיונות המרכזיים שעלו ממבחר מייצג של התושבים, חלק מהתושבים הציעו כי יקראו לשכונה העתידה להיבנות בסמיכות להר-נוף בפי גלילות על שמו של מרן הגר"ע, עוד הציעו לקרוא לשכונה החדשה החרדית בגילה על שמו של מרן זצ"ל. חלק גם הציעו לבנות מרכז תורני מפואר במרכז השכונה על שמו של מרן הגר"ע ועוד ועוד רעיונות יצירתתים יותר ויצירתיים פחות.

נציגי 'וועד התושבים' בשכונה, שכבר החל לאסוף כסף עבור ייצוג משפטי, הביע את אמונו בתהליך ופגישה משותפת עם ראשי המינהל הקהילתי הם התרשמו כי כוונת העירייה אמיתית ונכונה ובמידה ורוב התושבים ירצו לשנות לשם מסויים הם לא יתנגדו - במידה וזה רצון הרוב.

מי שנבחר להוביל את תהליך השיתוף ציבור הוא שמואל דרילמן, תושב השכונה ומנכ"ל חברת הדיגיטל המגזרית Better Digital, שאמר ל'כיכר השבת', "אנו מחויבים לתהליך שיתוף ציבור מקצועי שישקף את קולות כלל תושבי השכונה, ישבתי עם ראשי המחאה וסוכם שהצעות התושבים יהיו פתוחים לנגד עיניהם לשם אמינות ושקיפות ההליך."

גם בלשכת ראש העיר, משה ליאון, לקחו את העניין ברצינות גמורה, ול'כיכר השבת' נודע, כי "בשיחות סגורות אמר ליאון כי לא יעשו שינויים בלי לשמוע את דעת התושבים על המהלך".

מטעם ראש העיר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "דחיתי את יישום ההחלטה עד שהציבור יביע את דעתו. ביקשתי שיעשו תהליך עומק ולא יסתפקו במהלך מן השפה ולחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר