לא רק קולה וקפה: הדברים שגורמים לשיניים להצהיב

אנו מצטלמים כל הזמן והדבר החשוב ביותר בתמונות הוא חיוך יפה. אבל יתכן שלא תצליחו לחייך כאשר הדבר הראשון שאתם מבחינים בו בתצלומים הללו הוא שיניים צהובות. אז מה גורם להופעתן? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימינו, אנו מצטלמים בכל מקום ובכל שעה ומה הדבר החשוב ביותר בתמונות מאשר חיוך יפה? מאום. עם זאת, יתכן שלא תצליחו לחייך כאשר הדבר הראשון שאתם מבחינים בו בתצלומים הללו הוא שיניים צהובות. אז מה באמת גורם לצבען המקורי והצח להיעלם?

1. אוכל

מזונות מסוימים חייבים להשאר מחוץ לתחום אם אתם מעוניינים בשיניים נקיות למראה. קארי, פירות יער ואפילו העגבניות ברוטב הפסטה שלכם יכולים לגרום לכתמים. אנחנו מבינים את זה: זה טעים כל כך. למרבה המזל, תוכלו להוסיף דברים כדי לנטרל את אפקט הצהבהבות.

האם בדרך כלל אתם מכינים רוטב פסטה עם עגבניות בלבד? בפעם הבאה, הוסיפו כמה ירקות ירוקים כדי להאט את שחיקת הצבע. אכלתם פירות יער? לאחר מכן שתו מעט חלב כדי לנטרל את החומצות המצויות בפרי.

2. שתיה

כמובן שאנחנו צריכים לחות, אבל רבים מאיתנו לא רוצים לשתות הרבה מים. וריאציה מסוימת היא נחמדה, במיוחד בשעות הבוקר והערב. קפה, תה ויין אדום ולבן הם משקאות שאנשים מסוימים נהנים מהם מדי יום, אך הם יכולים גם לגרום לשינוי גוון השיניים. נסו לוותר על יין ובחרו קפה ותה נטולי קפאין.

3. עישון

איננו צריכים לומר לכם כי עישון אינו בריא וכי רכישת סיגריות גם פוגעת בארנק שלכם. אבל יש עוד השפעה שלילית לדבר: הניקוטין בסיגריות משאיר צבע צהבהב או לפעמים חום על השיניים. העצה שלנו? פשוט אמרו לסיגריות שלום. מכל הסיבות שבעולם.

4. שחיקה

יש אנשים שחורקים מעט את השיניים שלהם בזמן השינה והם אולי אפילו לא יודעים זאת. זה לא רק רע לשיניים שלכם, אלא זה גם גורם לשינוי הצבע. הסיבה לכך היא שאמייל השיניים נעלם עם כל חריקה. האם שחיקה של השיניים גורמת לכם לבעיות חמורות יותר? בין אם התוצאה של חריקת שיניים היא הצהבה או משהו מזיק יותר, שאלו את רופא השיניים שלכם לגבי אפשרויות לשומרי לילה כדי למנוע שחיקה.

5. גיל

הזדקנות היא לא מהנה, במיוחד לא לשיניים שלכם. אמייל השיניים שלכם פוחת עם השנים בגלל הלעיסה והחשיפה לנוזלים ומזון חומצי, מה שאומר שהשיניים שלכם יזהיבו מוקדם יותר. למרבה המזל, הפחתת צריכת חומרים חומציים יכולה לסייע בשימור אמייל השיניים ככל שמתבגרים.

6. יותר מדי פלואוריד

פלואוריד המצוי במשחות שיניים מבטיח שיניים לבנות, אך יותר מדי ממנו יכול להשפיע לרעה. פלואוריד מרובה עלול לגרום לכתמים צהובים בשיניים.

7. תרופות ואנטיביוטיקה

למרבה הצער, איננו יכולים לחיות ללא תרופות ואנטיביוטיקה, אך רכיבים בחומרים אלו יכולים לגרום לשיניים שלכם להצהיב מוקדם יותר. התייעצו עם הרופא שלכם לגבי חלופות למרשמים מסוימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר