לפני שאתם זורקים לפח: 5 דרכים קלות לשדרג ספה ישנה

בטרם אתם נפטרים מהספה השחוקה והנאמנה ששירתה אתכם במשך 20 השנים האחרונות ומניחים אותה על לצד ה"צפרדע", נסו ליישם את העדכונים הידידותיים הללו כדי להוסיף לה נוחות וסגנון (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רק בגלל שהספה שלכם ראתה ימים טובים יותר, זה לא בהכרח אומר שהגיע הזמן להפרד ממנה לבלי שוב. אם היא מתחילה לשקוע באיזורים מסוימים, או שהיא פשוט כבר לא מתאימה לסטייל שלכם, יש כמה אפשרויות לרענן אותה והן לא עולות הון.

כריות דקיקות? נסו לרפדן במילוי חדש. סגנון מיושן? הכינו לספה שלכם כיסוי בד - זה הרבה יותר פשוט (וזול!) מאשר לרפדה מחדש או לרכוש ספה חדשה לגמרי. להלן 5 דרכים מקוריות להעניק לספה שלכם מתיחת פנים:

1. רעננו את הבד

לפעמים, הספה הדלילה שלכם בסך הכל זקוקה למעט תשומת לב. אתם יכולים לשכור שירות לניקוי אדים וחיטוי ריפודים מלוכלכים (כולל עור). אם יש עליה 'צ'פים', נסו להשתמש במסיר סיבים אלקטרוני, אומרת הבלוגרית אשלי פוסקין.

בעזרת הפעלת מעט כוח - לחיצה קשה מדי עלולה לפגוע בבד - הזיזו את המכשיר במעגלים כדי לחתוך את השכבה העליונה הבעייתית. אם יש לכם ריפודים בהירים, מכשיר שכזה יכול גם לעזור להבהיר כתמי העברת צבע מאריגים כהים.

2. נפחו את הכריות

הפיחו חיים חדשים בכריות הגב בעזרת מעט מילוי סיבים שניתן לרכוש בחנות ייעודית ולעשות זאת בבית בעצמכם. פתחו את הרוכסן של כיסוי הכרית ומלאו אותה מאחור - זה מונע מהכרית להראות "גושית" מקדימה. השתמשו בסרגל עטוף במגבת כדי לדחוף את המילוי עמוק לפינות הכיסוי. הכריות עשויות להיראות בהתחלה מוגזמות, אך ישתטחו במשך הזמן.

עבור כריות המושב, פוסקין מציעה להוסיף כריות דקות וזולות בין מסגרת הספה לכריות.

3. מחקו שריטות בעץ

שפשפו את המפגעים הללו ברגלי הספה ובחלקי עץ חשוף אחר בעזרת משחת ווקס או תערובת של לכה ושמן.

4. החליפו את הרגליים

החלפת רגלי הספה יכולה לשדרג את המראה שלה כולו. באיקאה מבחר נהדר של צורות וגימורים. אם אתם בוחרים באופציה הזאת, אומרת המעצבת איימי סקלאר, שקלו להתאים אותן לגובה הספה שלכם וקחו בחשבון שרוב הספות המודרניות נראות הכי טוב קרוב לקרקע. סקלאר מציעה לערום כמה ספרים מתחת הספה שלכם כדי להתנסות בפרופורציות.

אם רגלי הספה שלכם מחוברות לצמיתות, אתם יכולים לצבוע אותן בצבע אחר. פוסקין ממליצה על צבע גיר לפרויקט זה מכיוון שהוא בדרך כלל אינו מצריך ליטוש. כשהצבע יבש לחלוטין, צבעו את הרגליים עם משחת ווקס כדי לאטום את פני השטח.

5. תפרו כיסוי חדש

ריפוד ספה יכול להיות יקר כמעט כמו לקנות ספה חדשה. לקבלת מהפך זול יותר, נסו ללכת על כיסוי שניתן למצוא בחנויות ייעודיות רבות, כולל איקאה. הוא מגן על הספה שלכם מפני בלאי ולכלוך - ניתן להוריד אות ולכבס אותו והוא מאפשר לכם לשנות בקלות את מראה החלל שלכם לאורך כל השנה. (למייגן פלוג, מעצבת מברוקלין, יש לקוחה שמוסיפה בקיץ כיסוי פשתן לבן לספת הקטיפה הכהה שלה, לרפרוש החלל).

אם אתם מעוניינים להשקיע יותר, לכו על כיסוי מותאם אישית. זה עלול להיות יקר, אבל יכול להיות שווה את זה, אם אתם אוהבים את התחושה (רק לא את המראה) של הספה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר