יבודדו ויורחקו

כך נערכים לקליטת הישראלים מ'ספינת הקורונה'

בבית החולים שיבא שבתל השומר סיימו להיערך, לוגיסטית ורפואית, לקליטת הישראלים שהיו 'כלואים' מול חופי יפן על ספינת 'נסיכת היהלום', בשל חולי הקורונה הרבים בה (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שניים מהישראלים שעל הספינה המדוברת (צילום: מתוך 'חדשות 12')

משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא תל-השומר פרסמו לפני זמן קצר (שני), על ההיערכות להבאתם של האזרחים הישראלים הנמצאים על ספינת 'נסיכת היהלום' מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי - הספינה שהתפרסמה בשל חולי הקורונה הרבים שעליה - יממה לאחר שנודע כי שלושה ישראלים אכן נדבקו בנגיף.

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב הנחו זה מכבר את המרכז הרפואי שיבא, על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה, וב'שיבא' עדכנו כי הם אכן כבר ערוכים לקליטת הישראלים הללו.

לאחר שיובאו מנתב"ג, שם ינחתו, יובאו השוהים על הספינה ליחידה נפרדת בבית החולים, שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד.

"במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה - פיזית ותשתיתית - ממתחם הבידוד", נמסר.

שר הבריאות בהתייחסות לנגיף (צילום: דוברות המשרד)


לדברי שר הבריאות, "אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב".

גם המנכ"ל בר סימן טוב עדכן, כי "כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב", והוא הודה לכלל הגופים שלוקחים בכך חלק, בהם "גופי החירום, שעובדים בתיאום מלא עמנו וסייעו להוביל מהלכים שמנעו עד כה את כניסת הנגיף לישראל".

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואה במצבי חירום בשיבא, סיכם: "המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות, וכך נעשה גם במקרה זה – במקצועיות ובאחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר