בריאות לפני הכל

לא מפסיקים לנשנש? צ'יפס קייל תוצרת בית יציל אתכם

בין אם אתם אוהבים קייל ובין אם לא, אתם הולכים לאהוב את צ'יפס הקייל הזה שהוא לא רק טעים, הוא גם טוב באמת לגוף - בשונה מחטיף תפוחי אדמה קנוי - וכל כך קל להכנה בבית (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

צ'יפס קייל כמעט נשמע כמו אוקסימורון: המאכל הכי בריא בעולם משולב עם המאכל הכי פחות בריא. אבל באמת, צ'יפס קייל העשוי מעלי קייל מיובשים ופריכים טוב באמת לגופכם, משביע רצון כמו שקית של חטיף תפוח אדמה קנוי וכל כך קל להכנה בבית. מנשנשים מושבעים, או כמו שקוראים לזה אצלנו בבית: "נאשרים, הגיע הזמן להכיר את הצ'יפס העשוי מקייל.

כיצד מכינים צ'יפס קייל

ראשית, תצטרכו לרכוש קצת קייל, מן הסתם. כל סוג של קייל יעבוד, כך שזה תלוי בהעדפת הטעם שלכם. לאחר מכן, פרקו את הקייל, הפרידו את העלים מהגבעולים ושטפו את העלים. חתכו או קרעו אותם לפיסות של חמישה סנטימטרים וייבשו אותם באוויר על קרש חיתוך. וודאו שהקייל שלכם לא אוגר מים, מה שעלול למנוע את פריכותו.

תיבול של צ'יפס קייל

אם אתם רוצים שבבי קייל מלוחים, הקפיצו בקערה את עלי הקייל עם כמות מלח לפי רצונכם, טרם האפייה. אם אתם רוצים לקבל טעם פיקנטי יותר, הוסיפו רוטב סויה. השתעשעו עם ארון התבלינים שלכם כדי להכין תערובות תיבול מותאמות אישית משלכם - צ'יפס קייל עם פלפל, פפריקה מעושנת, אבקת שום ועוד.

עיסוי של צ'יפס קייל

לפני שאתם אופים את הקייל, וודאו שהוא מכוסה בשמן לגמרי. הבחירה בשמן תלויה בכם. ניתן להשתמש בשמן זית כתית מעולה, שמן אבוקדו, שמן קנולה או שמן בוטנים. היחס הכללי הוא בערך כף אחת לכל צרור קייל, אך אם הקייל שלכם נראה יבש, הגדילו בחצי כף. עסו את הקייל בעזרת הידיים או מלקחיים, בקערה גדולה. עכשיו, הגיע זמן האפייה.

אפיית צ'יפס קייל

ככל שתאפו מאכלים בחום נמוך יותר ובזמן ממושך יותר, כך הם יהיו פריכים יותר. הכלל הזה חל גם על קייל, אך לא לכולנו יש שעות מרובות לתת לירוקים שלנו להפוך לשבבים בתנור, בחום של 90 מעלות. אז התחילו עם תנור שחומם מראש ל-120 מעלות, הניחו את עלי הקייל על שני ניירות אפייה בשכבה אחת. הגדירו את הטיימר ל-50 דקות והן אמורות להספיק - אתם תדעו שהצ'יפס מוכן כשעלי הקייל יראו יבשים וירוקים כהים. אם הם משחימים, הוציאו אותם מיד מהתנור. תנו להם להתקרר לפחות 10 דקות.

אכילת צ'יפס קייל

את צ'יפס הקייל מתוצרת בית יש לאחסן במיכל אטום ובטמפרטורת החדר, עד שלושה ימים. אם אתם צריכים להשתמש בהם באופן מיידי, פוררו אותם על גבי כל מנה כמו סלט, מרק, פסטה או בשר, לקבלת טעם, מרקם וויטמינים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר