הנגיף - תמונת מצב

הערכות: יתגלו בקרוב חולים נוספים בנגיף ה"קורונה" בארץ

לאחר עוד יום של מאבק עולמי נואש בנגיף הקורונה המסוכן, שתופס תאוצה - בשיאו התגלה בישראל חולה ראשון - במשרד הבריאות מעריכים כי לחולה הראשון בארץ יצטרפו עוד // תמונת מצב (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באדר תש"פ | 27.02.20
נתב"ג, היום (צילום: Flash90)

על רקע ההודעה הדרמטית היום (חמישי) שלפיה ישראלי שחזר מאיטליה נדבק בקורונה, במשרד הבריאות מעריכים, כי ככל הנראה נשמע בקרוב על חולים נוספים בקורונה, משום שהתפרצות של הידבקויות נוספות בתוך ישראל היא בלתי נמנעת.

כזכור, מוקדם יותר נודע כי הישראלי שחזר מאיטליה ונדבק בקורונה היה על טיסה מספר LY382, שהמריאה בתאריך 23 בפברואר ונחתה בנתב"ג בשעה 16:24. עוד דווח, כי הוא הוא ביקר גם בסניף של חנות 'הפיראט האדום' באור יהודה.

בתוך כך, גם חברת אל על החריפה את המדיניות שלה, והודיעה היום על ביטול מוחלט לזמן מוגבל של הטיסות לאיטליה ולתאילנד. לא רק לסין. על פי הודעת החברה, השהיית הפעילות לכלל היעדים באיטליה - ונציה, מילאנו, רומא (וגם נאפולי בטיסות סאן דור) - תחל מחר ותימשך עד ל-14 במרץ.

בחברת התעופה גם החליטו לחטא מטוסים בשל בהלת הנגיף. חמישה מטוסים ששבו מאיטליה יעברו חיטוי ומטוסים שהגיעו מדרום קוריאה עברו חיטוי גם כן. על רקע כל זאת, באל על אף איימו כי בכוונתם לפטר כ-1,000 עובדים בגלל משבר הקורונה.

"תפילה במניין - שמירה מ'קורונה'" (באדיבות המצלם)

במקביל, נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם ומקרים נוספים מתגלים במדינות חדשות. הערב נודע על מקרה ראשון של הנגיף בהולנד, לאחר שאזרח המדינה חזר מביקור באיטליה. גם שר הבריאות הצרפתי הודיע כי כמות מקרי ההידבקות במדינה הכפילה עצמה ביממה האחרונה.

מוקדם יותר, פרסמו רשויות הבריאות בדנמרק כי אותר אדם ראשון החולה בנגיף במדינה ונשלח לבידוד ביתי, לאחר שחזר מחופשת סקי בצפון איטליה, המהווה מוקד מרכזי להתפרצות המחלה נכון לרגע זה. גם באסטוניה דווח על מקרה ראשון של הידבקות במחלה, כאשר אותר גבר המגלה את תסמיני הנגיף לאחר ששב מאיראן.

עוד דווח, על מקרה הידבקות נוסף בנורווגיה, ואדם ששב אליה מסין נשלח לבידוד ביתי. על פי רשויות הבריאות במדינה, החולה לא מגלה את תסמיני המחלה וקיימת סבירות נמוכה כי ידביק אנשים אחרים.

בנוסף, על פי המשרד הדרום קוריאני לבקרת מחלות, גם במדינה זו, המהווה מוקד משמעותי נוסף להתפרצות הווירוס, נרשמו כ-334 מקרים נוספים, מה שמביא את מספר החולים המאומתים במדינה ל-1,600 אנשים.

ומה קורה במוקד התפרצות המחלה, בסין? היום נרשמו בה עוד 327 מקרים, וכן 29 קורבנות למחלה. נכון לעכשיו, מספר הנדבקים בסין עומד על 78,824 אלף אנשים ו-2,800 קורבנות בנפש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר