גם בבית הכנסת

לאחר הבירור: אלו כל המקומות בהן שהה החולה הישראלי

משרד הבריאות מסר הבוקר על כל המקומות בהן שהה החולה הישראלי בקורונה במהלך ארבעת הימים בהם הסתובב מבלי לדעת שהוא נושא את הנגיף. גם אשתו נדבקה בנגיף (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

היום (שישי), דווח כי אשתו של הגבר ששב מאיטליה, חלה בנגיף ואושפז בבידוד בבית החולים שיבא, אובחנה היום אף היא עם תוצאה חיובית לקורונה ותועבר לבידוד. מצבה מוגדר קל.

בנוסף, לאחר שעלו טענות רבות בנוגע לטיפול בנושא החולה הישראלי בקורונה והעובדה שהסתובב ארבעה ימים ופגש אנשים רבים. במשרד הבריאות מציינים כי החקירה האפידימיולוגית הסתיימה ולהלן ממצאי החקירה, המקומות והשעות בהן היה החולה:

1. טיסת אל על מספר LY381 בתאריך 21.2.20 שהמריאה מישראל בשעה 06:00.

2.טיסת אל על Iy 382 שנחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10.

3.יום א׳ 23.2 חנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה בשעות 18:00-22:00.

4.יום ב׳ 24.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה בשעות 08:30-24:00.

5.יום ג׳ 25.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה 08:30-24:00.

6.יום שני 24.2 בבית הכנסת ״אירוס״ ברחוב נגה בישוב אירוס בשעות 06:00-07:00.

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה במקומות הנ״ל במגע קרוב - מרחק של פחות מ-2 מטרים למשך של 15 דק׳ או יותר, להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400

אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101
על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

בעיריית אור יהודה מסרו כי "נכון לעכשיו, ההנחיות נותרות בעינן כי כל מי שבא במגע עם החולה בקורונה בחנות "הפיראט האדום" ביום א' (23.2) בשעות 18:00 - 22:00, ביום ב' (24.2) בשעות 8:30 - 00:00 וביום שלישי (25.2) בשעות 8:30 - 00:00 - נדרש בבידוד למשך 14 יום. שימו לב כי המשמעות של מגע היא מרחק של פחות מ-2 מטרים למשך רבע שעה או יותר".

הרב ציון הכהן רב העיר אור יהודה, פנה לתושבי העיר, וכתב: "אחת המצוות הבולטות בתורתינו הקדושה היא חובת האדם לשמור על בריאותו "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", וכתב רבינו הרמב"ם (פ"ד מהלכות דעות ה"א): "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעות הבורא והוא חולה לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הגוף".

"ובפרט כשהדבר נוגע לסכנת נפשות, חיי אדם הוא ערך עליון ביהדות, ופיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, תורתינו תורת חיים "וחי בהם" ולא שימות בהם. לא בכדי מדינת ישראל היא מהבולטות בעולם בזהירות ושמירה על חיי אדם. בימים אלו בעקבות התפשטות נגיף "קורונה" הוציא משרד הבריאות הנחיות כיצד יש לנהוג על מנת למנוע את התפרצות הנגיף ושמירה על בריאות הציבור.

"חובה על כולם להישמע להוראות משרד הבריאות, ואין להקל ראש בזה כלל. אדם שעל פי הנחיות המשרד עליו להימצא בבידוד, חובה עליו על פי ההלכה להישמע להוראות אלו באופן מוחלט, ולכן אסור לו להגיע לבית הכנסת להתפלל, או להימצא במקומות ציבוריים גם לצורך מצוה, את התפילות עליו להתפלל ביחידות במקום בו הוא שוהה בבידוד. אסיים בתפילה "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך", ונזכה בחודש זה חודש אדר, משנכנס אדר מרבין בשמחה, להתבשר בבשורות טובות, רפואה שלמה לחולים, ולבריאים שה' יתמיד בריאותם".

כזכור, 'כיכר השבת' פנה לרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, כשפסק שבמקרה חשש אין להגיע לבית הכנסת: "בנוגע להתנהלות ההלכתית לאותם אלו הנאלצים לשהות בבידוד, עקב הוראת משרד הבריאות: בימים אלו העולם מתמודד עם וירוס הקורונה, שבשלב זה עדיין לא נמצא לו מזור. חוסר הודאות ואי הבהירות מחייבים אותנו זהירות יתר. הרשויות האמונות על העניין עושות ככל שניתן על מנת לצמצם חדירתה לתחומי ישראל".

"הרב הראשי קורא לציבור בישראל לשתף פעולה עם כל הגורמים ולקיים את ההוראות המתחייבות. מבחינה הלכתית - מי שצריך לשהות במדור מבודד, אסור לו לצאת להתפלל עם ציבור. עליו לדעת, כי חל עליו איסור גמור להזיק לזולתו, וגם אם יש חשש קל מאוד, הדבר אסור. כמו כן, ישנו איסור להיכנס למקום סכנה, ולכן יש להימנע מביקור במקומות בהם יש חשש הידבקות".

הגר"ד לאו הוסיף: "בשני תחומים יסודיים במעגל החיים הבחירה נתונה בידי האדם, ואחד מהם הוא 'הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים' (כתובות ל ע"ב); ענייני בריאות מסורים לאדם, וככל שיידע האדם להגן על עצמו מפני מחלות וזיהומים, הוא ישכיל להרחיקם ממנו, וזו הסיבה שהתורה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

"יתן ה', ונזכה שיימצא במהרה מזור ומרפא, ויתקיימו בנו דברי חז"ל שהקב"ה בורא לאומות העולם רפואה (מגילה י"ג ע"ב). בתפילה לרופא כל בשר שישלח מזור לחולים, 'כי אין לה' מעצור להושיע ברב או במעט' (שמואל א, יד ו)", חותם הרב הראשי לישראל את מכתבו.

אמש תלו משרד הבריאות אזהרות על בתי כנסת בירושלים, כשהם קוראים למי שנמצא בבידוד בעקבות חשש להידבקות בנגיף שלא להגיע לבית הכנסת כלל.

מודעה על בית כנסת ירושלמי. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

כזכור, במשך ארבעה ימים הסתובב תושב אירוס, יישוב קטן במועצה האזורית גן רווה שליד ראשון לציון, בישראל כשהוא חולה בנגיף הקורונה.

הגבר נחת ביום ראשון האחרון מטיסה במילאנו, ושב לשגרת חייו לצד אשתו, שלושת ילדיו והעבודה. רק שלשום (רביעי), החל הגבר לפתח תסמיני מחלה, וכשנבדק על-ידי חובשים ממד"א נלקחו ממנו בדיקות, מהם עלה כי הוא חולה בנגיף הקטלני.

אנשי מד"א, שהגיעו ליישוב הקטן כשהם לבושים בכל המיגון האפשרי על פי נהלי משרד הבריאות, עוררו בהלה בקרב התושבים. בעקבות הממצאים הוא הועבר באופן מיידי לבידוד בבית החולים שיבא תל השומר שם הוקמה מחלקה מיוחדת עבור נוסעי הספינה מיפן שגם הם מאושפזים שם.

לאחר מכן פרסם משרד הבריאות רק את פרטי מקום אחד בו שהה החולה, התושבים באור יהודה ואירוס זעמו וטענו כי הוא היה במקומות נוספים ורק הבוקר השלים המשרד את רשימת המקומות ושעות השהות של החולה ומתברר כי הרשימה ארוכה הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר