באיומים בוטים

מתי בן דוד הורשע בתקיפת שש עובדותיו

בית המשפט הרשיע את מתי בן דוד, מנהל משרד הפרסום, והכריע שהתלונות שהגישו נגדו שש מעובדותיו לשעבר, כי תקף אותן באכזריות, מהימנות. "אומץ לבן - אבן דרך משמעותית" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באדר תש"פ | 01.03.20
מתי בן דוד, בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

מתי בן דוד, לשעבר מנהל משרד פרסום חרדי, הורשע לאחרונה בבית המשפט בגין תקיפות אכזריות שביצע כלפי שש עובדות משרדו, נשים חרדיות צעירות, שהיו הנתונות למרותו. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

בהכרעת הדין, עליה חתומים השופטים כרמל, מוסק ורנר, מתואר כיצד הוא היה צד את קורבנותיו, כאשר אף היה משפילן ומאיים עליהן.

כך, בין היתר, נהג לאיים עליהם: "אם תספרו, זה יפגע בכן, במשפחתכן ובחיי הקהילה שלכן. ויש לי כסף ועורכי דין, ואני מספיק חזק ומקושר, כדי שלא אפגע מכך בעצמי".

ארכיון (צילום: ורד פלמן, 'כאן')

בית המשפט הבהיר, כי הוא דוחה מכל וכל את גרסת הנאשם כי המעשים נעשו בהסכמתן של המתלוננות, וקבע בהכרעת הדין כי עדויותיהן - כל אחת בפני עצמה - אמינות, מהימנות, "באו מלב נפשן, נאמרו בכאב רב, וניתן היה להתרשם מהסבל הרב שהמעשים הסבו להן ומהשפעת המעשים עד היום".

עו"ד ליזו אבקסיס- וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים, סיכמה: "בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו, ופגע באופן סדרתי ומתמשך בנשים שהיו כפופות למרותו. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות, אשר באומץ רב חשפו את העבירות שביצע הנאשם במשך שנים והעידו על כך בבית המשפט למרות הקשיים הכרוכים בכך.

"יש לקוות כי אומץ ליבן של המתלוננות והכרעת הדין שניתנה היום יעבירו מסר ברור המוקיע ניצול כוח ומרות, ויהוו אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת מקומות עבודה מוגנים ובטוחים", סיימה התובעת במשפט.

עו"ד רבקה שורץ, שמייצגת את המתלוננות, מסרה ל'כיכר השבת' בעקבות ההרשעה, כי "אחרי מסע ארוך ומתיש אותו חוו הנפגעות, מסע של שלוש שנים בהן התנהל הליך משפטי, בו הן עמדו בגבורה, אבל לא בלי קושי אדיר - העדויות בפני בית המשפט היו קשות מנשוא ואחת המתלוננות אף התמוטטה במהלכן - בסופו של דבר בית המשפט קבע את דברו ודחה את כל טענות המעסיק, והרשיע אותו בכל סעיפי האישום ללא יוצא מן הכלל. השפעת פסיקת בית המשפט חשובה לעין ערוך, ואני קוראת לכל עובדת באשר היא לעמוד על שלה".

"אני רוצה להודות למתנדבות של 'מן המיצר' שמלוות אותן לאורך ההליך הלא קל הזה, וימשיכו עד לסיומו, ואני מברכת את פסיקת בית המשפט שיש לה השפעה על כל נפגעת ונפגע באשר הם ומהווה תמרור אזהרה בפני כל מעסיק באשר הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר