מדוע נוצרים גושי אבק בבית ואיך מרחיקים אותם לתמיד?

הצטברות גושי אבק אינה ניתנת למניעה בכל חלל סגור, אך היא שכיחה יותר באזורים מסוימים, כמו במגירות הנעליים ומתחת למיטות. אז מה גורם להם להיווצר וכיצד ניתן לגרום להם להיעלם? (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

דמיינו זאת: הבית שלכם סוף סוף מאורגן באופן מושלם. כל המסמכים והמכתבים מאוחסנים ומסודרים בקפידה. הכביסה המקופלת כבר נחה לה על מדפי הארון. אפילו גרב תועה אחד לא נמצא בסביבה. משטחי השיש במטבח מבריקים ואינם מכוסים במיץ תפוזים ופירורי אבקת קפה ואז, אתם מבחינים בזה, אורב בפינת החדר.

לא, אנו לא מדברים על עכבר חמקמק או תיקן שחרחר; אנו מדברים על גושי האבק הגדולים והמרופדים הללו.

הצטברות אבק אינה ניתנת למניעה בכל חלל סגור, אך האם שמתם לב שהיא שכיחה יותר באזורים מסוימים? כמו במגירות הנעליים ובפינות שבין המרצפות לפאנלים.

ובכן, גבירותיי ורבותיי, יש כמה סיבות להישנות התופעה הטורדנית. אז מה גורם להתאגדויות האבק האלו להיווצר? וכיצד ניתן לגרום להן להיעלם? הנה כמה דרכים:

שקלו מחדש את תנועת הרגליים והפריסה שלכם

לדברי אייב נאבאס, מנכ"ל חברת ניקיון בטקסס, משך הזמן שאתם מבלים בחדר והמתווה הכולל של החלל יכולים לתרום לפלישה של אבק.

כמה שזה נשמע הזוי, גם העור והשיער שלנו משילים אבק. "השאירו את הנעליים שלכם בכניסה; אבק מגיע עם נעליים בכמות גבוהה", אומר נאבאס. "אם אתם משאירים אותן בכניסה לבית, אתם מצמצמים את השטח בו הוא מתפשט".

לגבי מתווה החדר, אל תדאגו, יש גם פתרון לזה: "אל תשאירו רווחים בין הרהיטים שלכים: כאן נוצרים גושי אבק והם מתרבים די מהר", אומר נאבאס. דהיינו: מתחת למיטות, מאחורי דלתות או בפינות שאינן תפוסות. "נסו למלא כל חלל ריק שבין הרהיטים שלכם, בעזרת פתרונות מסוגננים ולנקות אותם באופן קבוע, מכיוון שהם חלקים קריטיים בביתכם".

שנו את הרגלי הניקיון שלכם

בעוד ששואב אבק עושה יופי של עבודה בשימוש על בסיס קבוע, יש סיכוי טוב שהאבק יחזור, רק עם נקמה, במוקדם ולא במאוחר. אם אתם רוצים להיפטר ממנו אחת ולתמיד, אולי כדאי שתשקלו מחדש את שגרת הניקיון שלכם.

בהתאם לדבריה של הבלוגרית ג'ניבה אהרון, חשמל סטטי הוא בסופו של דבר הסיבה לכך שחלקיקי האבק מתכווצים ויוצרים קבוצות. אם אתם רוצים להיפטר מהם, אתם צריכים לשמור על חשמל סטטי מחוץ לתחום.

"הדרך היחידה למנוע אותן היא לשטוף את הרצפה במים על בסיס קבוע", אומרת אהרון. "מטלית לחה לא רק תסיר אבק מהרצפה, אלא שהמים מונעים את הצטברות החשמל הסטטי, כך שלא יהיה מספיק מטען כדי להחזיק את פיסות האבק יחדיו. זו הסיבה שאנחנו לא רואים הרבה גושי אבק על רצפת המטבח ובאזורים אחרים שנמצאים בשימוש קבוע".
כמובן שהטיפ הזה לא חל רק על הרצפות שלכם; חשוב לא פחות לכבס את המצעים שלכם.

"בדים נוטים לאסוף תאי עור ואבק, אך ברגע שדברים אלה נופלים, הם יוצרים גושי אבק על הרצפה", אומרת אהרון. "על ידי שמירה על ניקיון הבדים שלכם, תמנעו הצטברות אבק בשטחי הבית שלכם".

דרך נוספת להפחית את החשמל הסטטי בביתכם? רכשו קולט לחות, אומר דין דייויס, מפקח בחברת "שרותים פנטסטיים".

"ויסות הלחות יכול גם לעזור לכם להפסיק את גדילת גושי האבק הנוצרים בביתכם", אומר דייויס. "רמת הלחות האידאלית שעליכם ללכת עליה היא 40 עד 50 אחוז. רכישת מסיר לחות תווסת את רמות הלחות ותפחית חשמל סטטי, שמסייע ליצירת גושי אבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר