הגבלות עדכנית

כך משפיע הקורונה על קבר הרשב"י במירון

ההגבלה על מאה איש במקום אחד, בגלל נגיף הקורונה, תתממש גם באתר ציונו של רבי שמעון בר יוחאי: זה מה שיקרה ב'מרפסת הכוהנים', במקוואות במקום ובשאר החדרים (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
'הדלקה' בקבר הרשב"י. ארכיון (צילום: מ. לנדאו)

חברי 'ועדת החמישה' האחראית על ניהול ציון הרשב"י במירון, מפרסמים הערב (חמישי) הודעה לציבור הבאים לאתר, בהתייחס להשפעת הצו האוסר על התכנסות של יותר ממאה בני אדם במקום אחד בגלל נגיף הקורונה.

"בעקבות נגיף הקורונה שפקד את העולם והוראות משרד הבריאות ושירותי הרפואה אודות התכנסות במקומות סגורים", נכתב בהחלטה, "תוגבל הכניסה לקבר הרשב"י בהתאם להוראות".

ולפרטים בהרחבה: "באולם הרשב"י תתאפשר כניסה למאה איש בלבד; באולם רבי אלעזר תתאפשר כניסה לחמישים גברים, ובעזרת נשים לחמישים נשים; במרפסת הכהנים יכנסו בכל אולם תפילה עד חמישים איש. כמו כן, תתאפשר תפילה בבית המדרש של ישיבת הרשב"י, ובבית הכנסת בגג ההדלקה - במגבלות של מאה איש".

"באופן זמני, השולחנות והספסלים ליד הציון יפונו, על מנת לאפשר מרווח בציון", נכתב עוד בהודעה, "המקווה באתר הקדוש ייסגר, ובמקומו יפתח במשך כל ימות השבוע המקווה הממוקם בכניסה לדרך המהדרין".

חברי ועדת החמישה פונים אל הציבור, לסיום, בבקשה: "להישמע להוראות הסדרנים, על מנת שנוכל לאפשר את המשך פתיחת האתר הקדוש ותפקודו, גם בתקופה קשה זו".

כזכור, מוקדם יותר הערב הבהירו במשרד הבריאות את פרטי צו איסור ההתכנסות עד 100 איש, מחשש להמשך התפשטות הנגיף בישראל - צו שייכנס לתוקף בשעות הקרובות. "מדובר באיסור גורף לכלל האירועים: חתונות, בר מצוות, בת מצוות, לוויות; גם בחלל סגור וגם בחלל פתוח", הדגישו במשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר