בגלל האיסור

חתונות, בסתר: מבתים פרטיים ועד חצר הכלה

האיסור של משרד הבריאות לקיים חתונות, משום שמתכנסים בהן יותר מעשרה אנשים, מאלץ בחורי ישיבות שחתונתם נקבעה למועד זה, לערוך אותה בהיחבא • תיעוד (חדשות,ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אחת החופות המוסתרות, בצהרי היום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מגפת הקורונה המתפשטת, הובילה לביטול אירועי חתונות רבים או דחייתם, בשל איסור משרד הבריאות להתכנס יותר מעשרה בני אדם במקום אחד, מחשש להדבקה. אך מתברר, כי ישנם בחורי ישיבות הנישאים בימים אלו, ולא מבטלים את חתונתם, בהתאם להוראת רבניהם כי יש לקיים חתונה במועדה הקבוע.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מרבית החתונות לא יתקיימו באולמות בהם הן תוכננו להיערך, אלא בבתים פרטיים. חתונות אחרות ייערכו במקומות פתוחים המשויכים למוסדות תורניים.

כבר היום (ראשון), בשעות הצהריים, נערכו כמה חופות בבתים פרטיים, אחת בשכונת בית וגן בירושלים, ואחרת בשכונת מאה שערים בעיר.

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, יסדר הערב קידושין לתלמיד מישיבתו בחופה שתיערך בבית פרטי בשכונת בית וגן בירושלים.

חופה מוסתרת בחצר בית פרטי

תלמיד ישיבת אורחות תורה שהיה אמור להינשא הערב באולמי ארמונות חן, העביר את חתונתו למקום פרטי, שם יינשא בהשתתפות קהל מצומצם של תלמידים מהישיבה.

במקרה אחר, תלמיד ישיבת קרית מלך שצפוי להינשא ביום שלישי הקרוב, יעביר את חתונתו מהאולם בו הייתה אמורה להיערך החתונה, לבית כלתו שביישוב רכסים.

יצוין, כי הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, שסידר בצהריים קידושין בבית פרטי, פסק לחתן כי חייבים לקיים את החתונה ואסור לדחותה - כמובן תוך התחשבות בכללים הבריאותיים הנדרשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר