דיון דרמטי

מגיפת הקורונה בישראל - השבתת המשק נשקלת ברצינות

עליה הדרגתית במספר הישראלים שאובחנו לאחרונה כחולים בנגיף הקורונה • בעקבות כך, יתכן וראש הממשלה יודיע במהלך היום על החמרת ההגבלות והשבתה כללית - החל מהערב או מחר (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות עדכן בצהרים (שני), כי מספר חולי הקורונה בישראל ממשיך לצמוח בקצב מהיר, והוא עומד כעת על 255. תקלה באפליקציה של המשרד הציגה נתון של 344 חולים, וגרמה לבהלה - ואף לצניחת בורסת המניות בתל אביב ב-8% - אך בכל מקרה הנגיף כאמור ממשיך להתפשט במהירות ברחבי המדינה.

על רקע זה, ראש הממשלה, שרים ומנכ"לי משרדי הממשלה דנים בשעה זו בצעדים הבאים שצריכים להינקט על מנת לצמצם את התפשטות המגפה. גורמים שהשתתפו בדיונים הללו מדווחים, כי תיתכן עוד הערב הודעה על השבתת המשק הישראלי.

הדיון, בראשו עומד ראש הממשלה נתניהו, מתקיים במשך שעה ארוכה, לקראת אפשרות להדק את ה'סגר'. בערוץ 12 דווח כי השבתה מלאה של המשק צפויה כבר הערב או מחר.

בכיר במשרד הבריאות צוטט הבוקר ב'ידיעות אחרונות' אומר כי "בשלב הנוכחי של ההתפרצות אין שום מנוס מהטלת סגר נרחב, למרות החששות הכבדים מתגובת הציבור לכך. מי שהקשיב לדברי ראש הממשלה שלשום יכול להבין שהמסר לא להתאסף ולשמור על מרחק משמעותי בין אדם לאדם משמעו למעשה להמעיט מאוד ביציאות מהבית".

עוד הוסיף הבכיר: "המצב באיטליה ובספרד קטסטרופלי, ומדינות אחרות, בהן ארה"ב, נמצאות בדרך לאותו משבר. בשלב הנוכחי אין מקום להיסוס. חייבים להעביר בדחיפות את השליטה למשרד הביטחון ולאלץ את הציבור לשבת בבית, בתקווה שמה שנעשה עד כה יספיק על מנת לבלום את ההתפשטות".

בסוף השבוע העריכו במשרד האוצר כי הצעדים שנעשו עד כה, הכוללים השבתה של מערכת החינוך וסגירה של מקומות הפנאי והבילוי, יביאו לפגיעה של כ־11 מיליארד שקל, במידה שיימשכו על פני חודש וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר