בהפסקות

לאחר האיום: צפו ב'מעריב' של החברונערס

לאחר שהמשטרה והנהלת ישיבת 'חברון' סגרו את בית המדרש, על פי הוראת משרד הבריאות, הבחורים עברו ללמוד בפנימייה, אך את תפילת ערבית קיימו ברחבת הישיבה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לאחר שמשטרת ישראל הגיעה בצהריים (שני) לישיבת חברון ודרשה מהנהלת הישיבה כי לא יקיימו לימודים בבית מדרש, הערב התפללו הבחורים ברחבה המיתולוגית של הישיבה - תפילת ערבית.

כזכור, הבוקר הגיעו נציגי משטרת ישראל לישיבת חברון שבשכונת גבעת מרדכי בירושלים, כאשר הם ביקשו לשוחח עם הנהלת הישיבה. לאחר שבקשתם התמלאה, הם נכנסו להיכל הישיבה וגילו כי הוא ריק, זאת משום שתפילת מנחה הסתיימה בדיוק דקות ספורות קודם לכן, והבחורים יצאו לארוחת הצהרים.

בחורי הישיבה אומרים ל'כיכר השבת': "אנחנו נמצאים במערכה לבד - ראש הישיבה, הגר"ד כהן, פוחד לצאת מביתו בעקבות ה'קורונה' ומצבו הבריאותי הרופף - וכמו כן, ראש הישיבה השני הגרמ"מ פרבשטיין. ראש הישיבה הגר"י חברוני נסע לארה"ב ושם גם ישהה בפסח".

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאור דרישת המשטרה, הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין, מראשי הישיבה, החליט ביחד עם השוטרים על סגירת בית המדרש ולמעבר ללימוד בפנימיות, בחדרי שיעורים ובחדר האוכל - בקבוצות קטנות.

רק יצוין, כי השוטרים לא דרשו סגירה מיידית ולא איימו לפנות בכוח, אלא הבהירו כי קיום הלימודים בשלב זה איננו חוקי.

מיד עם לכתם של השוטרים נתלו בישיבה מודעות, עם הוראה ללמוד מכאן ועד להודעה חדשה בחדרי הפנימייה - עד עשר בחורים בכל חדר, כפי שהנחה משרד הבריאות. את תפילת ערבית קיימו הבחורים ברחבת הישיבה, כאשר כל חצי שעה יש מניין מעריב חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר