עדכוני קורונה

עולם במשבר: למעלה מעשרת אלפים מתו מנגיף הקורונה

הקורונה ממשיכה להתפשט בחלק גדול ממדינות העולם. כמעט רבע מיליון בני אדם חלו בווירוס ולמעלה מעשרת אלפים מתו ממנו. העולם נוקט בצעדים חריפים שחלקם לא נראו מעולם (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם בכירי ממשלו בדיון על הקורונה (צילום: הבית הלבן)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באופן מהיר ועד עתה חלו בנגיף למעלה מ-242 אלף בני אדם ויותר מעשרת אלפים איבדו את חייהם, רובם בסין, איטליה ואיראן. המאבק בנגיף הפך לכלל עולמי עם צעדים שלא נראו כבר שנים ארוכות. מדינות רבות הטילו סגר על האזרחים והן שוקלות אף להחמיר אותו והטיסות הבינלאומיות כמעט ונפסקו.

אמש (חמישי), החמירה מחלקת המדינה בארה"ב את אזהרת המסע שלה לרמה הגבוהה ביותר, וקראה לאזרחי ארה"ב להימנע ככל האפשר מטיסות לחו"ל. אזהרת המסע קראה גם לאמריקנים שכבר נמצאים בחו"ל לשוב לארצם או להסתגר במקומות מגוריהם מחשש להידבקות בנגיף.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מעביר עדכונים באופן יום יומי באמצעות מסיבות עיתונאים רבות גם בניסיון להתמודד עם הביקורת שעלתה כלפיו על שאננות לכאורה שהפגין במאבק מול הקורונה.

בדבריו אמש שב טראמפ ותיאר את המאבק בנגיף כמלחמה של ממש. "המלחמה הגדולה שלנו היא לא מלחמה כלכלית, היא מלחמה רפואית", אמר נשיא ארה"ב. "אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו". הוא נשאל אם ממשלו התכונן באופן ראוי למשבר. "היינו מאוד מוכנים", התגונן הנשיא – ותקף כהרגלו את העיתונאים. "הדבר היחיד שלא היינו מוכנים אליו הוא התקשורת. התקשורת הייתה מאוד לא הוגנת".

טראמפ, שהתייחס כמה פעמים בעבר לנגיף הקורונה כאל "הנגיף הסיני", נשמע בדבריו אמש סקפטי בכל הקשור לדיווחים בסין שלפיהם לא התגלה בה אתמול אפילו מקרה אחד חדש של הדבקה מקומית. "מי יודע, אני מקווה שזה נכון", אמר טראמפ.

בסין, יצוין, מתו עד כה 3,245 בני אדם מהנגיף, ו-80,907 נדבקו. בארה"ב חצה אתמול מניין הנדבקים הכולל את רף ה-10,000, ובכל 50 המדינות שמרכיבות אותה ושאר הטריטוריות האמריקניות עומד המספר הזה על 11,015. כך לפי ספירה של רשת CNN. לפי רשת החדשות האמריקנית, 165 בני אדם מתו ממנו כבר בארה"ב.

באיטליה מספר הקורבנות עבר אתמול אפילו את סין, בארץ המגף מתו כבר 3,405 בני אדם במגפה, 427 רק אתמול, ונדבקו 41,035 איש.

בבריטניה עלה אתמול מניין הנדבקים ב-643, והוא עומד כעת על 3,269. מניין המתים עלה שם ל-144. הרשויות הבריטיות שוקלות אף הן לעשות סגר בניסיון לעצור את ההתפשטות.

גם בצרפת סובלים מהנגיף ואמש דווח על זינוק של כ-40% במספר המתים מהנגיף בצרפת – עוד 109 בני אדם מתו שם ביממה, ומניין הקורבנות הכולל עומד כעת על 372. מניין הנדבקים עלה מ-9,134 ביום רביעי ל-10,995. לפי הרשויות הצרפתיות, 1,122 חולים נמצאים במצב קשה.

גם בהודו גובר החשש מהתפשטות הנגיף. עד כה נדבקו בהודו 173 בני אדם ונרשמו בה ארבעה מקרי מוות. מודי הורה על הפסקת כל הטיסות הבינלאומיות בהודו והפציר ב-1.3 מיליארד התושבים להשתתף ביום ראשון הקרוב בניסוי של עוצר מהבוקר עד הערב.

גם במזרח התיכון הנגיף ממשיך להתפשט. באיראן דיווחו אתמול על שיא במספר המתים היומי, 147, עדכון שהעלה את מניין קורבנות הנגיף ברפובליקה האיסלאמית ל-1,284. מספר הנדבקים שם מטפס גם הוא, ועומד כעת על 17,361. דובר משרד הבריאות בטהרן, קיאנוש ג'האנפור, טען כי בכל 10 דקות מת אדם נוסף במדינה מנגיף הקורונה, ושכ-50 בני אדם נדבקים בו בכל שעה.

בטורקיה זינק מניין הנדבקים מ-191 ביום רביעי ל-359. שר הבריאות הטורקי פהרטין קוצ'ה אמר ש-1,981 בני אדם נבדקו ביממה החולפת, וכי הבדיקות של 168 מהם היו חיוביות. ארבעה בני אדם מתו מהנגיף בטורקיה.

גם בישראל ממשיך המספר של הנדבקים לזנק, ועלה ב-244 ל-677 בסך הכל. קשישה בת 89 במצב אנוש, ועוד חמישה במצב קשה בארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הממשלה תעגן את ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, שמגבילות את התנועה ברחבי הארץ, בתקנות חירום שאותן ניתן יהיה לאכוף.

בתוך כך, באפריקה גוברת הדאגה מהתפשטות של הנגיף, עד כה נדבקו ברחבי היבשת כ-600 בני אדם בלפחות 34 מדינות והחשש הוא שהרמה הנמוכה של שירותי הבריאות ביבשת השחורה מביאה לכך שרבים כלל לא נבדקים.

דרום אפריקה אף הודיעה על צעד דרמטי, כוונה להקים גדר ענק באורך של כ-40 ק"מ בגבול עם זימבבואה, במטרה למנוע מעבר של מהגרים ואנשים שעלולים להביא עמם את הנגיף. הגדר, לפי משרד העבודות הציבוריות במדינה שבה נדבקו כבר 150 בני אדם בקורונה, תתנשא לגובה של 1.8 מטר. הרשויות מתכוונות להשלים את בנייתה בתוך חודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר