בהלה ברצועה

נגיף ה'קורונה' הגיע לעזה: אובחנו שני חולים

שני חולי קורונה ראשונים אותרו ברצועת עזה, לאחר שחזרו עם הנגיף מפקיסטן. משרד הבריאות העזתי הודיע על סגירת מסעדות, חנויות וכן השעיית התפילות במסגדים בעזה (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שוטרים פלסטיניים בבית לחם (צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90)

משרד הבריאות של חמאס ברצועת עזה הודיע הלילה (ראשון), על שני חולי קורונה ראשונים ברצועה. החולים חזרו אליה ביום חמישי מפקיסטאן, דרך מסוף רפיח וככל הנראה נדבקו בפקיסטאן בה באופן רשמי יש 725 חולים בנגיף.

במסיבת עיתונאים דחופה שכינס משרד הבריאות בעזה, נמסר כי השניים שוהים בבית חולים שדה ברפיח, והיו בבידוד מהרגע שנכנסו לרצועה.

עוד נמסר במסיבת העיתונאים, כי מעתה ועד להודעה חדשה ייסגרו כל המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים ברצועה. גם תפילות ימי השישי במסגדים מושעות מה שמלמד על החשש העזתי כי מספר החולים גבוה בהרבה.

הקורונה תחלוף בקיץ? מנהל 'הדסה' ב'אולפן כיכר'

לפי הדיווחים של משרד הבריאות העזתי, כ-2,100 תושבים שחזרו מחוץ לרצועה נמצאים בבידוד, 1,271 מתוכם שוהים במרכזי בידוד ברחבי הרצועה. 637 תושבים סיימו את תקופת הבידוד.

באופן מעניין, ככל שהמדינה מפותחת יותר "מתגלים" בה יותר חולי קורונה, ברוב מדינות העולם השלישי מדווחים על מספרים נמוכים מאד של הנגיף, נתון מוזר לנוכח העובדה שבדרך כלל ההיגיינה במדינות אלו נמוכה מאד. ההערכות הן שישנו מספר חולים גדול בהרבה בעולם אך רובם אינם נבדקים באופן מסודר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר