לא רק טלזסטון

זו מפת הקורונה בישראל; הישובים ה'חולים'

רציתם לדעת האם מקום מגוריכם נחשב למוכה בנגיף הקורונה? משרד הבריאות פרסם מפה, עם נתונים - מהם שלפנו את המעניינים ביותר. ספוילר: טלז סטון לא במקום הראשון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ממפת מבודדי הבית, בחלוקה לפי יישובים, שמשרד הבריאות מפרסם לראשונה, ניתן לראות אלו מקומות ניצבים בראש רשימת הישובים בהם ישנם חולים רבים בנגיף הקורונה; מתברר, כי טלז סטון החרדית לא ממוקמת כמספר אחד, נכון לשעת פרסום הנתונים.

מטרת משרד הבריאות בפרסום מפה זו, היא להציג את מספר האנשים הנמצאים בבידוד בית פעיל, מחשש שנדבקו, ולא את מספר החולים, אך בהחלט ניתן לקבל ממנה אינדיקציה גם לכך.

במקום הראשון מופיע הישוב אפרת שבגוש עציון, בו התגלו כבר 23 נשאי קורונה. מחצית מהם בשכונה אחת, 'התמר' שמה. הנתונים מורים, כי 9.5 אחוזים מתוך תושבי המקום שרויים בבידוד, בהתאם לנהלים.

אחרי אפרת, כמה צפוי, ניצבת טלז סטון (קריית יערים, בשמה הרשמי), הישוב החרדי שבהרי יהודה, בו מספר חולי הקורונה הגיע לעשרים ושישה בני אדם, המהווים5.3% מבין המקומיים.

כזכור, בערב שבת אובחנו בישוב שישה חולים, בני משפחה אחת, וכיום חולה נוסף. רוב החולים נדבקו בסעודת פורים המונית, בהשתתפות 60 בני אדם. נכון לעכשיו, כ-1,600 תושבים מבין 6,000 התושבים נמצאים בבידוד ביתי.

תפילה בירושלים לפי ההנחיות, היום

במקום השלישי נמצאת מועצת הר חברון, עם 4.9%, ולאחריו מודיעין-מכבים-רעות (4.5%) - בה מרבית החולים הם משכונת אבני חן (קייזר).

גם הישוב עינב, שנכללת במועצה אזורית שומרון, נחשב למוקד קורונה מאז שאיש חב"ד המקומי התגלה כחולה, הדביק את אשתו וגרם - שלא באשמתו - לפאניקה באלעד וירושלים, בהם הסתובב טרם שנחשף כנשא של הנגיף.

מעניין לציין, כי היישובים בהם שיעור החולים והמבודדים הינו הנמוך ביותר הם בעיקר מהמגזר הערבי: בירכא וג'סר א-זרקא, לדוגמה, ישנו רק מבודד בית אחד על כל 1,000 תושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר