'אזעקת אמת'

החקירות חשפו: רבים נדבקו בבתי כנסת ובישיבות

חקירות משרד הבריאות שנעשו לכ-50% מכלל חולי ה'קורונה' בישראל - נכון לתחילת השבוע, העלו כי 35% מהם נדבקו בנגיף בישראל - מתוכם, 24% נדבקו בבתי כנסת ו-5% נדבקו בישיבה בה למדו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות מנהל החברא קדישא)

'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה', בו נעזר משרד הבריאות, מספק נתונים על נגיף הקורונה, מהם עולה כי על פי המחקרים האפדימיולוגיים שהושלמו עד לתחילת השבוע, לכ-50 אחוז מכלל החולים, 35% מתוכם נדבקו בישראל כש-29% מאלו שנדבקו בישראל היה זה ככל הנראה בבתי כנסת ובישיבות.

כאמור, הנתונים מתבססים על הפילוח של קצת יותר מ-50 אחוז החולים, שנעשה עד לתאריך 22.03 ורק לאותם חולים שנדבקו בישראל שהם 35 אחוז מכלל החולים בלבד: 29 אחוזים מהם נדבקו בנגיף בעת שלמדו והתפללו בישיבות או בבתי כנסת (59 בני אדם), ל-26% נוספים זה קרה במרכזי קניות או במסעדות, ובבתי מלון נדבקו עוד כ-15 אחוזים.

המחקר שפורסם

"התפשטות המגפה מושפעת רבות מהתנהגות האוכלוסייה", מסבירים במרכז המידע הלאומי, "באמצעות הצלבת התנהגות האוכלוסייה עם מסלולים והמקומות שבהם נדבקו החולים המאומתים, אנו אמורים לזהות מגמות שיאפשרו לנו לגבש הנחיות לצמצום התפשטות הנגיף".

והמסקנה? "יש להמשיך ולהרחיב את החקירות האפידמיולוגיות לבניית תמונה מדויקת שתאפשר קבלת החלטות מושכלת לצמצום התפשטות הנגיף".

"התובנות עשויות להשתנות בהינתן המידע המשלים", מסרו מחברי הדו"ח, זאת לאור העובדה כי כי הניתוח שערכו לא כולל מאות חולים, שנדבקו אחרי החמרת ההנחיות, במהלך השבוע האחרון.

תפילה ברחבת ישיבת חברון, אחרי ההנחיות (צילום: כיכר השבת)

לדברי המומחים, שצוטטו ב-N12, "ריבוי בדיקות ובידוד מחמיר מאפשרים הקלה במדיניות הסגר. דרום קוריאה מצליחה לבלום את התפשטות המגיפה ומפעילה מדיניות בידוד מחמירה ומכלילה, בסיוע מאמצי איכון אקטיביים, ובכך נמנעת מהכרזה על סגר כללי. המדינה מבצעת בדיקות מסיביות על ידי ייצור מהיר של ערכות, דגימה אקטיבית וזמינות ערכות לציבור".

כזכור, עד כה גבתה הקורונה את חייהם של שני ישראלים, האחד, אריה אבן ז"ל בן ה-88, שנדבק בבית האבות שבו התגורר בירושלים ואשה נוספת בת 67 עם מחלות רקע שנפטרה בבית החולים וולפסון. מוקדם יותר היום פרסם משרד הבריאות כי מניין החולים שאובחנו בישראל עלה ל-1,656, בהם 449 מקרים חדשים שנוספו ביום האחרון בלבד. מבין החולים, 31 במצב קשה, 47 במצב בינוני ו-1,528 במצב קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר