ההגבלות יוחמרו?

נשקל: יציאה תותר רק עם מסיכה, ולא יותר משני אנשים

המאבק בקורונה: משרד הבריאות שוקל לשנות את עמדתו, ולהמליץ כי בכל יציאה מהבית יש צורך לחבוש מסכה • תיאסר יציאה מהבית של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה‎‏ (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עד כה, נקטו במשרד הבריאות כי אין כל תועלת בחבישת מסיכה על הפנים. כעת, כך נחשף באתר ynet, שוקלים במשרד לחייב כל אדם היוצא מהבית בחבישת מסכת פנים.

הסיבה לשינוי המסתמן: העובדה שבמדינות האסיאתיות, בהן התחלואה נמוכה יחסית, יוחסה למסכות הצלחה גדולה במניעת ההדבקה.

הנגיף הקטלני, מועבר באמצעות מערכת הנשימה, וכאשר חולה מתעטש, משתעל או פולט רסיסי רוק בעת הדיבור, הוא עלול להדביק את אלו שנמצאים בקרבתו.

לדברי בכירים במשרד הבריאות, גם אם המסיכה לא יעילה למניעת הדבקה, אלא רק למניעת הפצת הוירוס על ידי החולים, עדיין יש צורך בחיוב חבישתם בשל העובדה שיש בישראל אלפי נשאים שלא מודעים לכך.

תיעוד בלעדי: גורל הגר"א על נגיף הקורונה

בשלב זה עדיין אין מספיק מסכות לכולם, ולכן ימליץ המשרד בשלב הראשון למי שאין בידיו מסכות זמינות לאלתר כיסוי לאף והפה באמצעות בד כלשהו, כמו צעיף - עד שייצרו מסיכות לכולם, ואז המדינה צפויה לחלק אותם לציבור.

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי לקראת ישיבת הממשלה היום, קיבלו השרים הודעה כי בין היתר ידונו בצמצום איסור ההתקהלויות יחד, מעשרה אנשים לשניים בלבד.

בנוסף, שיעור העובדים החיוניים שיוכלו להגיע לעבודה יצומצם מ-30% ל-15%; יאסרו יציאה מהבית לחתונות; ויאסרו קיום תפילות בחוץ, עם יותר מעשרה מתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר