'משא החינוך'. צפו

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "תלמדו דרך הטלפון"

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, השמיע בביתו את את 'משא החינוך' - שבימים רגילים נמסר בפני אלפי איש, והפעם עסק בחובה להקפיד על הנחיות הקורונה במלואן • צפו בשידור החוזר (חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בניסן תש"פ | 16.04.20
(תמונה: באדיבות המצלם)

המשא, בשידור חוזר • צילום: שיא לייב

חוסר הוודאות בציבור החרדי ורצונם של כמה מנהלי מוסדות לחדש את הלימודים בראש חודש אייר הקרוב, הובילו את ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדשלטיין לשאת הערב (חמישי) נאום מיוחד מביתו, שהועבר כאן ב'כיכר השבת' בשידור חי.

ב"משא החינוך" פנה ראש הישיבה למחנכים, למחנכות ולכל הרבנים העוסקים בהוראה, והעביר להם הוראות מיוחדות לרגל המצב, בו נגיף הקורונה עדיין משתולל ברחובות.

"המצב הוא כעת שאי אפשר ללמוד בישיבות וב'חדרים' (תלמודי תורה). יש תקווה שיימצא פתרון, אך בינתיים אין, וצריך ללמוד בבית; המלמדים ילמדו דרך הטלפון עם התלמידים, ויהיו בקשר עם ההורים", אמר ראש הישיבה.

לגבי הישיבות, הוסיף הגרי"ג אדלשטיין, "יש תקווה גדולה למצוא פתרון. לגבי החדרים עדיין אין, אבל יתכן שיהיה".

עיקרי דבריו של ראש הישיבה

כמו כן ראש הישיבה שב והתריע בשיחתו, אותה שומעים כל שנה, בזמן זה, אלפי מחנכים וראשי ישיבות: "אי אפשר לעשות תפילה בציבור. זה מסוכן!".

באשר לגישה החינוכית מול בני הנוער, נשאל הגר"ג מה לעשות לילדים בני 12 שמאבדים את תחושת הזמן, הולכים לישון מאוחר, קמים מאוחר; האם להעיר להם, לנדנד להם או להניח להם? על כך הוא ענה: "הכל לעשות רק בדרכי נועם. שלא ירגיש שיש ביקורת עליו, כי אם הוא מרגיש - זה כואב לו מאוד. זה בחינוך כלל חשוב".

"הילד יודע מה שטוב, אבל צריך לתת לו עידוד שירצה, שיהיה לו חשק. כי בכפייה ייצא הפוך. חינוך בכפייה, מביא את התוצאה ההפוכה. הילד עושה מה שהאבא עושה", הסביר ראש הישיבה.

במענה לשאלה, האם כשמלמדים תלמידים דרך הטלפון, ללמד אותם את מה שהם לומדים בדרך כלל - מי חומש ומי גמרא - או דברים אחרים, השיב הגר"ג אדלשטיין: "בעיקר ללמד דברים שמושכים את הלב, שהילד ירצה ללמוד; דברים מעניינים".

צפו בשידור החוזר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר