חוזרים לשגרה

המסחר והתעשייה יחזרו לפעול - בהדרגתיות

בדיון ארוך במיוחד שנערך היום בין שרי הממשלה, בראשות נתניהו, הוחלט לבסוף על חזרה הדרגתית לשגרה שתחל כבר ביום ראשון הקרוב - זאת כדי שלא לפגוע עוד במשק (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, רועי אברהם לע"מ)

משבר הקורונה כבר לא מאיים רק מהבחינה הבריאותית, המשק שמושבת כבר שבועות נמצא בסכנה חמורה ובדיון שרים שהסתיים כעת בראשות ראש הממשלה, התקבלה הצעת שר הביטחון, נפתלי בנט, לפתיחה מלאה של המשק (מסחר, ייצור ושירותים) בכפוף לעמידה בכללים ומגבלות שייקבעו עד לצאת השבת (חיטוי, מרחק פיזי, בדיקת חום, חבישת מסיכה וכו׳).

על פי המתווה המסתמן, אי עמידה בהנחיות, תגרור סנקציות כלפי בעלי העסקים. על פי הדיווחים, פתיחת חנויות מהשבוע הבא, בכל פעם ענף אחר לפי מבחן עומס אפשרי בתורים בחנויות.

החזרה לשגרה תכלול גם חזרה של החינוך המיוחד אך רק בלימוד בזוגות ייתכן שתהיה הקלה למשפחתונים עם 2-3 ילדים. בינתיים לא מדובר על חזרה של גנים רגילים ובתי הספר לפעילות. כמו כן תהיה הרחבת מרחב התנועה ליחידים מ-100 מטר ל-500 מטר

על פי הדיווחים קודם להחלטות התקיים עימות חריף בין משרד האוצר שדגל בפתיחת המשק אל מול משרד הבריאות שדוגל בחזרה איטית מאד לשגרה ובכפוף לירידה הדרגתית במספר הנדבקים. הדיון החל בשלוש בצהריים והסתיים רק סמוך לשעה 11 בלילה.

בדיון בראשותו של נתניהו עם שרי ממשלה, השתתפו מנכ"לי משרדים וגורמי רפואה ומדע בכירים, שהציגו תכניות שונות להקלת ההגבלות.

ראש הממשלה ציין בדיונים המקדימים כי על התכנית להיות הדרגתית ואחראית. במסגרת הישיבה, הציגו הגורמים הרלוונטיים את האסטרטגיה שגובשה בתום שיח ממושך ועבודת מטה רחבה של כלל משרדי הממשלה וצוותי המומחים. כמו כן, המל״ל קיים שיח עם מדינות רבות בעולם בנושא ולמד על האתגרים וההצעות השונות. בפני ראש הממשלה והשרים הוצגו כלל החלופות שהועלו במסגרת הדיונים.

בדיון השתתפו שר האוצר, שר הביטחון, שר הפנים, שר הכלכלה, שר המדע והטכנולוגיה, שר החינוך, השר לביטחון פנים, שר האנרגיה, ראש סגל רה"מ, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, נגיד בנק ישראל, החשב הכללי באוצר, ר' אגף תקציבים באוצר, ר' שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' אמנון שעשוע, פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן, פרופ' ישראל בר יוסף וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר