שוויץ

ברוך דיין האמת: רבה של ציריך הרב שניאור קוסובסקי זצ"ל

רבה הראשי לשעבר של העיר ציריך, הרב שניאור זלמן קוסובסקי זצ"ל, נפטר היום בגיל 80 (ראשון) לאחר שחלה בתקופה האחרונה. כיהן בתפקידו כ-15 שנה (קורונה, דיין האמת)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הרב קוסובסקי ז"ל (צילום: שאטרסטוק, באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: רבה לשעבר של ציריך, הרב שניאור זלמן קוסובסקי זצ"ל נפטר לאחר תקופת מחלה והוא בגיל 80. בחודשים האחרונים הוא עבר ניתוח שעבר בהצלחה, אך כמה ימים לפני פסח מצבו הידרדר והוא פונה לבית החולים שם נפטר כעבור כמה ימים.

הרב קוסובסקי היה רבה של העיר ציריך שבשוויץ במשך כ-15 שנה, לפני 10 שנים הוא יצא לגמלאות לאחר כהונה ארוכה ומשפיעה על הקהילה היהודית בעיר.

הוא היה נצר למשפחתו של ר' חיים עוזר ואביו היה רב בדרום אפריקה, לפני כהונתו כרב בציריך, שימש הרב קוסובסקי כרב בקהילה באנגליה. כמו כן, היה חבר בוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה.

הקהילה היהודית הגדולה בציריך מונה כ-2000 משפחות, כאשר כעת משמש הרב נועם הרטיג כרב הקהילה.

רבה של מוסקבה ונשיא ועידת רבני אירופה הגאון הרב פנחס גולדשמידט, הספידו בשיחה עם "כיכר השבת": "הרב קוסובסקי היה אדם נוח לבריות, תלמיד חכם שהוסיף הרבה כבוד לרבנות. הוא היה איש אהוב בין רבני ועידת רבני אירופה ובני קהילתו".

ועידת רבני אירופה פרסמה הודעת אבל על פטירתו של הרב קוסובסקי זצ"ל: "הננו מביעים רגשי כאבנו על הסתלקותו של האי גברא יקירא מגזע תרשישים וגאונים, אוצר כלי חמדה בהליכותיו ובמידותיו התרומיות, איש תבונות ונעים הליכות, שהנהיג את קהילתו לתפארת במשך שנים רבות, חן וחסד על שפתותיו.

"כיהן שנים רבות כחבר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה" הוסיפו בהודעת האבל, "ונהנו ממנו בעצה ותושיה ה"ה רבי שניאור זלמן קוסובסקי זצ"ל רבה הראשי של ציריך.

"רבני אירופה שולחים תנחומיהם הכנים לכל משפחתו היקרה הי"ו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ובפינו תפילה לפני כסא רחמים שיאמר לצרותינו די". לשון ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר