צפו בתיעוד

ברית בסיביר: האחים הקטנים היו "קוואטער"

הרב ירחמיאל גורליק, שליח חב"ד בטיומן שבסיביר, הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו בהשתתפות בני המשפחה הגרעינית בלבד, בשל התפרצות נגיף הקורונה בעולם (אנ"ש)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

ברית מרגשת בצל הקורונה: הרב ירחמיאל גורליק, שליח חב"ד בטיומן שבסיביר שברוסיה, הכניס את בנו הפעוט בן שמונת הימים בבריתו של אברהם אבינו.

בעקבות מצב החירום בארץ ובעולם בשל התפשטות נגיף הקורונה לא היה מניין בשמחת הברית - רק המוהל והמשפחה הגרעינית.

בתפקיד ה"קוואטער" היו אחיו ואחותו של הרך הנולד. ויקרא שמו בישראל: לוי יצחק.

המשפחה המורחבת והידידים הרבים השתתפו דרך תוכנת זום בשמחה. חמיו של השליח וסבו של התינוק הרב שמואל חיים פרנקל מארץ הקודש, השתתף מרחוק בשמחה וכובד כמנהג חב"ד בקריאת מכתב ברכה של הרבי בנוסח אותו היה שולח ללידת בן זכר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הבאת מוהל לסיביר בעת הזו היה מבצע לא פשוט והתאפשר בין היתר בזכות זה שהמוהל הוא שוחט מוסמך שהגיע לאזור על מנת לספק בשר כשר ליהודי הסביבה.

הרב ירחמיאל גורליק אביו של הרך הנולד אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "זכינו לקרוא לילד על שם המקובל האלוקי רבי לוי יצחק שניאורסון אביו של הרבי מליובאוויטש - הרב עמד בגאון בשנות הקומוניזים ומסר נפשו על הפצת היהדות בברית המועצות עד שנאסר והוגלה למקום נידח בקזאחסטן ונסתלק בגלות - ברית במצב לא רגיל שכזה הזכירה לנו ולו במעט את הימים ההם במדינה הזו והיה זה מאוד סמלי עבורנו לקרוא לילד על שמו".

יצוין כי הרב ירחמיאל גורליק הוציא לאחרונה ספר מיוחד בשם "ש"ץ ללא מניין", המתאר פרקים מחייו בשליחות על האתגרים, הניסים והנשמות המיוחדות שפגש בדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר