כל הפרטים

קרלין ביטלו את ההדלקה במירון, תולדות אהרן בודקים אופציות

המדינה התירה לקיים את ההדלקות לכבוד רשב"י במירון בהשתתפות קהל מצומצם והעברת החגיגות בשידור חי, אך חלק מהאדמו"רים החליטו לבטל את המעמד המסורתי (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההדלקה בקרלין (צילום: שירה ושמולי הרשקופ)

דרמה של ממש בשעות האחרונות לאחר שבחסידות קרלין הוחלט לבטל את ההדלקה המסורתית בל"ג בעומר במירון, זאת בשל העובדה שהשנה, בשל החשש מפני המשך ההתפשטות נגיף הקורונה, ההדלקות בקברו של רבי שמעון בר יוחאי יתקיימו בצורה מצומצמת ביותר, וללא קהל.

בקרלין הוחלט בשל כך שלא לקחת סיכונים מיותרים ולראשונה מזה עשרות שנים, לא יעלו חסידי קרלין למירון בל"ג בעומר, וההדלקה שבה לוקחים חלק מידי שנה אלפים רבים, בוטלה.

יצויין כי חסידות קרלין היתה הראשונה לזהות את הסכנה הגדולה של נגיף הקורונה, וכבר לפני למעלה מחודש וחצי הוציאה הנחיות מסודרות לחסידים לפיהן על כלל החסידים להישמע להוראות משרד הבריאות, ובתי הכנסת של החסידות אף היו ראשונים לנעול את שעריהם.

ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן

בתוך כך גם בחסידות תולדות אהרן שוקלים את צעדיהם לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי, ולראשונה השנה צפויים החסידים לוותר על הנסיעה המסורתית למירון, ועל ההדלקה הגדולה בראשות האדמו"ר שנועלת מידי שנה את חגיגות ל"ג בעומר.

בחסידות בודקים אפשרויות שונות, כשבפועל עדיין לא הוחלט האם לבטל את ההדלקה של הרבי באתרא קדישא מירון, ובאיזה אופן היא תתקיים.

גורם בתולדות אהרן אומר ל'כיכר השבת' כי כרגע הכול נמצא בשלבי בדיקה, וכי ההחלטה הסופית תתקיים סמוך מאד ליום ההילולא.

לפי משרד הדתות, כך יערכו השנה את ההדלקות במירון: ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים (בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון). בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה. יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה.

ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו קול חי וקול ברמה המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה.

לא תותר שהיה בציון או בסביבתו, לא תותר פעילות הכנסת אורחים, הציון לא יפתח לכניסת הקהל, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם. לא תותר עריכת טקסי חלקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר