צה"ל חושף

"רוב הנמצאים ב'מלוניות' הקורונה הם חרדים"

בכיר בפיקוד העורף המנהל 'מלוניות ההחלמה' מטעם פיקוד העורף, חשף בתדרוך לכתבים את נתוני החולים, וכן כי ישנם חולים חרדים שכבר הבריאו מהנגיף, ומסרבים לעזוב אותן (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנשי מד"א ליד מלון פרימה פאלאס בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכיר בפיקוד העורף העוסק במלונות פיקוד העורף, שוחח עם התקשורת החרדית על מלונות הקורונה בהם רוב השוהים חרדים. מלונות הקורונה מתחלקים לשני סוגים - הבראה ומבודדים, נכון להיום בבוקר (חמישי), יש סה"כ בשני סוגי המלונות 3500 אורחים - 2400 בהחלמה ועוד 1100 בבידוד.

מתוך 2400 החולים, 1800 הם חרדים. 900 מבני ברק ו-600 מירושלים, השאר ממקומות אחרים. יש 150 מבני המגזר הערבי ושאר השוהים הם חילונים/אוכלוסיה כללית.

המיזם החל לפני כחודש וחצי במלון דן פנורמה בתל אביב ומאז הוא התרחב, 1000 אנשים החלימו ועד כה עזבו את המלוניות של פיקוד העורף.

"אין חובה ואין כפייה לבוא למלונות. אנחנו מעודדים אותם כמדינה, כדי להוציא אותם ממרחבים צפופים יותר. יודעים שהשהות במרחבים צפופים מעלה את שיעורי ההדבקה - היכולת לשמור על בידוד במשפחה מרובת נפשות היא מאוד בעייתית", מסביר הבכיר.

הוא מסביר כי ההתמודדות עם הקהל החרדי הייתה משמעותית עבורו, "צלחנו את פסח שאצל אוכלוסיה חרדית זה מאוד קריטי הדקויות האלה של הכשרות. הגישה ובתפיסת שלי היא לאפשר לאנשים ככל האפשר. החל מבתי הארחה הכי מצוינים שאנחנו יכולים לתת. בבתי הארחה שאנחנו בוחרים מארחים בדר"כ את המגזר ומכירים אותו".

"מקומות שבהם הציבור הצביע ברגלים אנחנו סוגרים אותם. יש לנו דוגמאות למקומות שהציבור מחליט לא להגיע אליהם ולכן הם נסגרים", חושף הבכיר.

הטענות נגד האוכל במלונות

"כל בדיקת קורונה מגיע למעבדות ומשם התוצאות יורדות למשרד הבריאות. אנשים עם מחלות רקע לא מתאימים לבית מלון - ללא צוות לוגיסטי, ללא צוות רפואי, האורחים מנהלים את חייהם בעצמם. הממשקים בהם הצוות של המלון בה במגע עם החולים הם מאוד מצומצמים כדי שהצוות לא יידבק", הוא מסביר.

לטענתו צה"ל רוכש את המנות על פי הכשרויות המתבקשות, "יש שינוע של חמגשיות כי מלונות לא הורשו לבשל את האוכל בעצמם. אנחנו קונים מכל מיני חברות קייטרינג ומשנעים את האוכל. כמו כן הורינו לעלות את התקרה לכמות גדולה יותר של מנות של מבוגרים".

לטענתו מדובר באוכל איכותי, "שום דבר לא דומה למנת קרב. זה נרכש מקייטרינג שנשלח לחתונות ולאירועים אחרים. המנות האלה יקרות כמעט פי 2 מהמנות במלון ואין פה עניין של לחסוך כסף. לא יהיה מצב שאנשים ירעבו לאוכל. יש למשרד הפנים נציגות קבועה במלונות".

"אוכל הוא מוטיבציה, הוא הבסיס. בסופו של דבר נגיע למכנה המשותף שישביע את רוב הציבור במלונות שלנו. יש העדפות לאנשים אבל מה שאנחנו נותנים הוא שגור ולא המצאנו במיוחד. כל מה שהציבור יצביע עליו כמועדף נדאג שיגיע", טוען הבכיר בניגוד לטענות שעלו גם ב'כיכר השבת' על כמויות האוכל ואיכותו.

"רב הפיקוד הוא המנחה במקצועי בסופו של דבר. הוא מסתובב במלונות ומחובר לרבני הקהילות בסופו של דבר. הוא דואג שהעסק יהיה לטעמם של אנשים", אומר הבכיר.

לטענתו היו מקרים של אנשים שיצאו שלילים לקורונה לאחר זמן אך לא מסכימים להתפנות מהמלון "זה מראה שבסה"כ טוב לאנשים במלון", הוא אומר בחיוך.

לדבריו, במקרה בו משפחה שנמצאת במלונית ואחד מבני המשפחה מקבל תוצאה שלילית: משהו שהוא ייחודי, משרד הבריאות מאפשר עם המון הגבלות וסייגים להוציא משפחות מעורבות לצימרים - בתי ספר שדה. "זו הצלחה מסחררת. כל משפחה מקבלת שני חדרים לבריאים ולחולים. לבריאים יש התניות אבל הרעיון הוא לאפשר להוציא משפחה ולאפשר החלמה בדרך הטובה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר