מנצלים את הנגיף?

הגרב"ד דיסקין: "גם בזמנים אלו - להימנע מקווי נייעס"

ראש ישיבת 'ארחות תורה' הגאון רבי ברוך דב דיסקין, נשא דברים חריפים נגד מה שמכונה 'קווי נייעס', כשהוא טוען שהם מנצלים את משבר הקורונה כדי לחדור לציבור החרדי (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מתקפה חריפה: ראש ישיבת 'ארחות תורה', הגאון רבי ברוך דב דיסקין, נשא דברים חריפים כנגד מה שמכונה 'קווי הנייעס', קווי טלפון המופעלים על ידי צעירים בוגרי ישיבות, המעדכנים סביב השעון עדכוני חדשות מהנעשה ברחוב החרדי.

המספרים של הקווים הללו נחסמים מידי יום על ידי 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' ובאופן רשמי לא ניתן לחייג אליהם מטלפונים כשרים. לאחרונה, בעקבות נגיף הקורונה מפעילי הקווים עושים הכל כדי לעקוף את ועדת הרבנים, חלקם השתמשו בתכנית הלמידה מרחוק כדי לפרסם את עצמם ביומונים החרדים, ושוב קווי הנייעס חדרו לישיבות והכוללים.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"ה הירש, מינה לאחרונה נציגים מטעמו לוועדת הרבנים, ודעתו כי יש לחסום באופן מוחלט את הגישה מהטלפונים הכשרים לקווים שמשמיעים בהם הקלטות מהרדיו והטלוויזיה בצורה לא מבוקרת על ידי ועדת הרבנים.

הגרב"ד דיסקין (באדיבות המצלם)

במשאו בקו התורני 'קול מבי מדרשא', התבטא ראש ישיבת אורחות תורה הגרב"ד דיסקין, כי קווים אלו יש בהם לשון הרע ורכילות, וצריך להימנע מלהקשיב להם".

ואלו דבריו המלאים: "הנה בזמן האחרון רבותינו שר התורה וראש הישיבה דיברו מאוד בעניין לשוה"ר, ומבואר בגמ' שלשוה"ר משול לאסכרה שמתחיל במעיים וכו', והנה בגמ' בערכין איתא מה יעשה אדם וינצל מעוון זה, יעסוק בתורה. הביאור בזה הוא שאדם שמשקיע בתורה עד כדי שתורתו מונחת לו במעיו הוא לא מדבר לשה"ר".

הגרב"ד דיסקין רמז על ניצול המצב להחדרת הקווים הלא כשרים לבחורי הישיבות "גם בזמנים אלו יש אנשים שתורתם לא מונחת להם במעיהם ומפעילים קווים עם לשה"ר ורכילות וצריך להימנע מלהקשיב לקווים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר