זו הדרך הקלה ביותר לנקות סיר שרוף ולהסיר אוכל שנדבק

השארתם את ארוחת הצהריים על הכיריים קצת יותר מדי זמן ועכשיו יש לכם סיר שרוף לנקות. בדרך כלל, משימת ניקוי זו כוללת הרבה קרצוף. רוצים לחסוך לעצמכם אותו? עקבו אחר ההוראות שלהלן (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משפים מקצועיים ועד בשלנים ביתיים - זה קורה לכולנו מדי פעם: השארתם את ארוחת הצהריים על הכיריים קצת יותר מדי זמן ועכשיו יש לכם סיר שרוף לנקות. בדרך כלל, משימת ניקוי זו כוללת הרבה קרצוף. רוצים לחסוך לעצמכם את אימון הידיים הזה? עקבו אחר ההוראות שלהלן כיצד לנקות סיר או מחבת שרופים, התחילו בשיטה העדינה ביותר והתקדמו הלאה, במידת הצורך.

במקום להשרות במי סבון כל הלילה, תנו לחומץ וקצת חום להרים את החתיכות השרופות. לאחר מכן, טלו את הכלי האהוב עלינו המיוחד להתמודדות עם אוכל דבוק. בשיטה זו הסירים והמחבתות שלכם ייראו חדשים ונוצצים תוך זמן קצר.

לפני שתתחילו, בדקו שוב מאיזה חומר עשוי הסיר או המחבת שלכם. השיטות הבאות עובדות היטב על נירוסטה ועל ברזל יצוק מצופה באמייל, אך אינן עושות חסד עם מתכת רגישה כאלומיניום. אם אתם מתמודדים עם מחבת מברזל יצוק שרופה, היצמדו להוראות הניקוי כאן. לא משנה באיזה חומר אתם עוסקים, תמיד כדאי להתחיל עם טכניקת הניקוי המתונה והפחות שוחקת.

מה אתם צריכים: חומץ, מרית, ספוג קרצוף, סודה לשתייה, מַגְרֵד למחבתות (אם יש ברשותכם).

כיצד לנקות סיר שרוף:

1. זגגו במים: נכון מאד, זיגוג אינו רק טכניקה באפייה, ניתן להשתמש בה גם לניקוי! הוסיפו שכבת מים לכיסוי קרקעית הסיר או המחבת וחממו אותו על הכיריים. תנו למים להתבשל במשך מספר דקות ואז כבו את האש והשתמשו בזהירות במרית או בכף כדי לגרד את החתיכות השרופות (קחו את המרית שבה אתם משתמשים בדרך כלל בכלי זה, כדי לוודא שהיא לא מגרדת את פני השטח).

2. שפכו חומץ: אם שלב המים לא עבד, אתם יכולים לנסות את אותה טכניקה עם חומץ על נירוסטה או ברזל יצוק מצופה באמייל (דלגו על שלב זה אם יש לכם מחבת או סיר מאלומיניום).

3. גרדו אוכל דביק: כדי להסיר אוכל שרוף עקשני, חפשו ברשת מגרדי מחבתות עמידים ובטוחים למדיח כלים. הם עשויים מפוליקרבונט קשה, מגרדים במהירות את השטח הקשה ביותר, אך הם לא יגרדו את פני השטח של סירים או מחבתות המצופים באמייל. הם עשויים אפילו לאפשר לכם לדלג תחילה על שלבי ההשריה והזיגוג של המחבת.

4. כעת, התחילו לקרצף: אנו מקווים שהצעדים שלעיל עזרו להסיר את מרבית האוכל והלכלוך, אך עדיין יתכנו כמה אזורים שמלוכלכים כהוגן. עבור נירוסטה וברזל יצוק מצופה באמייל (לא אלומיניום), ערבבו מעט סודה לשתייה עם מים חמים והשתמשו בתערובת זו בכדי לקרצף את הכתמים.

עשו ואל תעשו בניקוי סירים ומחבתות:

השרו את המחבתות שלכם. בסיום הבישול, השרו את הסירים והמחבתות שלכם במי סבון חמים בזמן שאתם אוכלים. לאחר סיום הארוחה, המחבת תהיה קלה יותר לניקוי.

אל תקרצפו עם צמר פלדה (או סכין). מוצרים אלו עלולים לשרוט את הסירים והמחבתות שלכם.

השגיחו על התבשילים שלכם. כדי למנוע סירים ומחבתות שרופים מלכתחילה (ולמען בטיחותכם), תמיד שימו עין על מה שאתם מבשלים. ערבבו כדי לוודא שהאוכל לא נדבק לתחתית הכלי והנמיכו את החום במידת הצורך.

אל תתמהמהו. נסו לנקות, או לפחות להשרות, את הכלי זמן קצר לאחר השימוש בו (תנו לו תמיד להתקרר מעט קודם). ככל שהאוכל המבושל קר יותר, כך נעשה הרבה יותר קשה להסיר אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר