ערב הסעודית יוזמת

חברת תעופה חדשה שתשנה את מפת התיירות

ערב הסעודית הודיעה על הקמת חברת תעופה ממשלתית חדשה, במטרה לשנות את מפת התיירות באזור | החברה שתקרא Riyadh Air צפויה לטוס ליותר ממאה יעדים (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
ריאד, בירת ערב הסעודית (צילום: שאטרסטוק)

ערב הסעודית הודיעה היום (שני) רשמית כי היא צפויה להקים חברת תעופה חדשה שתשנה את מפת התיירות באזור. חברת התעופה תהיה בבעלות ממשלתית מלאה, ונועדה לגרום לריאד להפוך לייעד תיירותי, ולשער נוסף עבור מדינות האזור.

החברה תקום כחלק מהחזון של יורש העצר מוחמד בן סלמאן שהכריז על חזון בשם "חזון 2030" במהלכו צפויה להשתנות מפת התיירות של סעודיה עד לשנת 2030, ולהעביר בריאד מעל ל-330 מיליון נוסעים ממעל מאה מדינות שונות. צעד זה נועד להתחרות בשכנותיה של סעודיה שכבר היום מצליחות לייצר תנועה ערה של תיירות, כשאף הן התחילו באמצעות הקמת שדות תעופה רחבים עם טיסות ליעדים רבים ברחבי העולם.

מהלך זה הוא השלמה של מהלך שהתחיל כבר בנובמבר האחרון, כשסעודיה הודיעה על הקמת שדה תעופה חדש וגדול יותר, שיוכל לשנע מעל 120 מיליון עד לסוף העשור הקרוב, כששדה התעופה הנוכחי יכול להכיל כ-35 מיליון נוסעים בשנה בלבד. בהמשך, מתכנן יורש העצר להגדיל את שדה התעופה בפעימה נוספת ולחתור ליעד של 185 מיליון נוסעים בשנה עד לשנת 2050.

על פי הדיווח של 'רויטרס', המדינה כבר פתחה במשא ומתן עם חברת 'בואינג' במטרה לרכוש כ-100 מטוסים בעלות של כ-35 מיליארד דולר, והמהלך צפוי לייצר כ-200 אלף מקומות עבודה בערב הסעודית. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי בהתאם לאירועים האחרונים של סעודיה לא נראה שאנחנו הישראלים נזכה ליהנות מנמל התעופה הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר