חוזרים לשגרה

הממשלה תכריע: זה השלב השני בהקלות

מחלוקת קשה בין משרד האוצר למשרד הבריאות על פרטי החזרה לשגרה לאחר נגיף הקורונה. הדיון שהיה אמור להתקיים אמש נדחה להיום בניסיון להגיע לפשרות (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממילא כבר עמוסה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ישיבת הממשלה בנושא החזרה לשגרה מבחינה כלכלית שהייתה אמורה להתקיים אמש נדחתה להיום בבוקר (שני). הישיבה נדחתה בין היתר בשל המחלוקות הקשות בין משרד הבריאות ששואף להתקדמות איטית במיוחד מתוך חשש להתפשטות חדשה, לבין משרד האוצר שרוצה התקדמות מהירה פי כמה וכמה כדי להזניק בחזרה את הכלכלה שנמצאת בשפל.

חלק מהחלטות הממשלה הצפויות להתקבל ללא בעיה יחולו מיידית, כמו למשל ביטול מגבלת ה־100 מטר להתאווררות, הקלת האיסור על ביקורי משפחות, חידוש לימודים באוניברסיטאות ובמכללות, פתיחת צימרים על פי המתווה שכבר פורסם אתמול והתרת התקהלויות בחוץ בהשתתפות של עד 19 בני אדם.

במשרד האוצר גיבשו תוכנית לפתיחה מדורגת של המשק בארבעה שלבים, כשהכוונה היא שכבר בשבועיים הקרובים ישובו כ־300 אלף עובדים למקומות עבודתם. בכל שלב, פתיחת העסקים תהיה כפופה להגבלות על התקהלות ושמירת מרחק פיזי ולהנחיות "התו הסגול" שאמורות למנוע את התפשטותו מחדש של הנגיף.

השלב הראשון כבר יצא למעשה לדרך בתחילת השבוע, עם חזרת תלמידי הכיתות הנמוכות והגבוהות ללימודים בחלק מהמקומות. תלמידי החינוך החרדי אמורים לחזור בחלקם בהמשך השבוע, והאוצר מעוניין שביום ראשון הבא, ה־10 במאי ייכנס לתוקפו השלב הבא וייפתחו גני הילדים.

לאחר מכן, ביום ראשון ה־17 במאי, יחודשו הלימודים בכיתות ד'־ו' ועסקים רבים ייפתחו: השווקים ברחבי הארץ יחזרו לפעול בתנאים מיוחדים, בתי המלון ייפתחו ללא השטחים המשותפים, חדרי הכושר ישובו לפעילות, ואיתם הספריות, המוזיאונים ומוסדות תרבות מסוימים כחוגים ומרכזים קהילתיים. בנוסף, גם המטפלים האלטרנטיביים יוכלו לקבל לקוחות.

ביום ראשון ה־31 במאי, לפי תוכנית האוצר, ייפתחו תחת הגבלות חמורות במיוחד המסעדות, בתי הקפה, הברים, בתי הקולנוע, התיאטראות ואולמי אירועים. גם תלמידי כיתות ז' עד י' יחזרו קרוב לוודאי ללימודים, ואיתם יחזרו הסמינרים והמכללות הלא־אקדמיות. על פי מתווה משרד האוצר ב־14 ביוני ייפתחו כל יתר העסקים שנותרו סגורים, כל זאת כמובן בהנחה שלא נצפה בהתפרצות גדולה חוזרת.

במשרד הבריאות מחמירים הרבה יותר, וכך למשל מעוניינים שתלמידי כיתות ד' ומעלה יחזרו ללימודים רק ב־31 במאי. באשר לפתיחת השווקים, הקניונים ומוסדות התרבות, במשרד הבריאות מקבלים את לוח הזמנים של האוצר תוך הטלת מגבלות נוספות על הציבור.

בין שני המשרדים קיימת גם מחלוקת נוספת, סביב המדד לפיו יוחלט אם אכן אפשר להמשיך בהקלות או שיש לסגת חזרה לתנאי סגר. משרד הבריאות מציע כי המעבר משלב לשלב ייעשה רק בתנאי שאין יותר מ־300 חולים חדשים ביום, מתוכם 100 בקהילה ו־200 מחו"ל, קצב הכפלה של 10 ימים ועד 300 חולים קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר