'שיעור ההכנה' בוטל

תקדים בצאנז; 'זמן חורף' יוקדם בחודשיים

לאחר שנים בהן תחלופת השיעורים בישיבות נעשתה רק בראש חודש חשוון, לאחר חודשיים של 'הכנה' - בהוראת האדמו"ר הוחלט בצאנז לבטל את שיעור ההכנה ולהקדים את 'זמן חורף' (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מצאנז. (צילום: משה גולדשטיין (צילום: משה גולדשטיין)

בחסידות צאנז הוחלט על שינוי משמעותי בכל מה שקשור לתחילת 'זמן חורף', כאשר לראשונה הזמן יתחיל חודשיים לפני הזמן המקובל מזה שנים.

בצאנז, נהוג מזה שנים רבות, בשל תקנה שתיקן הרבי זצ"ל, להתחיל את זמן החורף בראש חודש חשוון, כאשר רק אז מתחלפים השיעורים והכיתות, בשונה ממה שנהוג בשאר המקומות שהתלמידים עולים כיתה או שיעור כבר בראש חודש אלול, אך כעת הוחלט לבטל את הנוהג.

גורם בחסידות מסביר כי אחת הסיבות לכך שתחלופת הכיתות והשיעורים התרחשו בחודש חשוון היא בשל 'שיעור הכנה' מיוחד שהוקם בחסידות, במסגרתו הבחורים שסיימו את הישיבה קטנה, היו נכנסים תחילה לחודשיים של הכנה לקראת הכניסה והלימוד בישיבה גדולה, על מנת להכין אותם כראוי.

כעת, בהוראת הרבי, הוחלט לבטל את 'שיעור ההכנה', מה שמאפשר לבחורים להיכנס מיד לישיבה גדולה, ולשאר חבריהם להתחיל את הזמן ולעלות שיעור כבר בט"ו באב, כחודשיים וחצי לפני המועד הקבוע.

עוד אומר הגורם כי מדובר בהחלטה יוצאת דופן ובהפתעה של ממש להורים ולילדיהם שהיו רגילים עד כה לחשב את שנת הלימודים רק מחודש חשוון, וכעת לאחר שהנוהג בוטל ההתקדמות בכיתות ובישיבות תחל כבר בעוד כחודשיים וחצי.

המודעה המבשרת על השינוי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר