כיצד השפיעה הקורונה על שולחן מנהל בית הספר?

לוירוס הקורונה השפעה נרחבת על מישורים רבים בחיינו. האם יתכן שהיא השפיעה גם על שולחן המנהל שלנו? התשובה המפתיעה של מומחי המכללה ירושלים בכתבה שלפניכם.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"ימי הקורונה" הביאו עימם תקופה מאתגרת ומורכבת המציפה התמודדויות רבות, בעיקר בשדה החינוכי. מורים נאלצו לעבור ללמד מרחוק, הקשר האישי עם התלמידים שינה את מתכונתו והתהליך החינוכי כולו קיבל פנים שלא הכרנו.

אלא, שאחד השינויים המרכזיים והמשמעותיים ביותר מתרחש דווקא בשולחנו של מנהל בית הספר.

אין הכוונה רק לשינוי הפיזי אותו ראינו בתקופה זו - מעבר משולחן העבודה במשרד אל השולחן הביתי, אלא לשינוי משמעותי יותר, תפישתי, הכולל הבנה כי שולחן המנהל המטאפורי ואופן ההתנהלות של המנהל השתנו באופן מהותי, ולא יחזרו להיות כבעבר גם אחרי תום המשבר הנוכחי.

מסביר ד"ר שמואל שנהב ראש ביה"ס לתואר שני במכללה ירושלים: "אנו מבינים שהשינוי הנוכחי מהווה את תחילתו של שינוי עתידי שאנו צפויים לראות בהתנהלות העבודה במסגרת מערכות החינוך. לפיכך, כבר כיום אנו, במכללה ירושלים, מכשירים מנהלים מהדור החדש, שידעו לעצב לעצמם את שולחן המנהל החדש. בתוך משבר הקורונה הצלחנו לשים את האצבע על מגמות חיוביות שימשיכו איתנו גם לאחר המשבר - ואנו מלמדים כיום את המיומנויות הנדרשות על מנת להוביל מגמות אלו: שימוש נכון בתכתובות מייל מבחינת ניסוח, תזמון, והנעת הצוות, שינוי מינוני הפגישות הפיזיות תוך שימוש מושכל בפגישות וירטואליות עם הורים, מורים ועוד."

לדברי שנהב, ההכשרה החדשנית מתרחשת כבר בימים אלו הן במהלך לימודי התואר השני למנהלים, והן במסגרת הקורס להכשרת המנהלים של אבני ראשה. הוא מדגים: "באחד התרגילים אותו ביצעתי בעבר בקורסי הניהול, ביקשתי מהלומדים לתאר את שולחן העבודה שלהם באופן פיזי: מה נמצא על השולחן והאם ממוקם במרכז, או מודחק לשוליים. מתוך כך למדנו על הסגנון הניהולי שלהם. כיום, אנו מדברים על שולחן המנהל החדש: ההתייחסות לתכתובות מייל, טיפול מיידי מול דחיינות וכן הלאה."

בנוסף, בעקבות שולחן המנהל החדש שמתעצב לאחרונה, נוספו בתוכנית הלמידה במכללה ירושלים מספר נושאים משיקים לנושא, לדוגמא: תהליכי קבלת החלטות של מנהל בית הספר בעידן של אי ודאות, סגנון ניהול משתנה בעולם של שינוי ועוד.

גם מרכז הסימולציות המהווה את חוד החנית של לימודי התואר השני בניהול במכללה ירושלים עבר למתכונת למידה שונה. בעוד שבעבר סימולציות היו מתבצעות בחדר, והלומדים היו צופים בסצינה הלקוחה מתוך עולמו של המנהל ומנתחים אותה בכלים אקדמיים, כיום הסימולציות עברו לשולחן המנהל החדש ומוצגות בדמות שיחת טלפון טעונה שהמנהל מקבל מהורה / מורה. השיחות מוקלטות ונשלחות לניתוח לכל משתתפי הסדנה.

מגמה זו של חדשנות בהוראה מאפיינת את המכללה ירושלים במהלך כל שנות קיומה כמכללה מובילה לחינוך. יש לציין כי רובם המוחלט של המרצים בעלי תואר ד"ר בתואר השני בניהול וארגון מערכות חינוך הינם מנהלי בתי ספר בהווה או בעבר.

אם גם אתם מעוניינים להוביל את מערכת החינוך - הצטרפו אלינו.

לפרטים ולהרשמה כנסו לכאן>>

יערכו ראיונות אישיים מקוונים עם ראשי התוכנית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר