חוששים מ'גל שני'

נגיף הקורונה: משרד הבריאות מאיים בהחזרת ההגבלות

"אם יהיו 100 חולים ליום, שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות" - כך הזהיר היום המשנה למנכ"ל משרד הבריאות גרוטו (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תש"פ | 02.06.20
פרופ' גרוטו בדיון (צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת)

הוועדה לעניין נגיף הקורונה התכנסה היום (שלישי) לדון בתמונת המצב העדכנית של נגיף הקורונה בישראל. בפתח הדיון הזהיר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי אם יהיו יותר ממאה חולים ביום, שלא מאותו מוקד, הרי שיאלצו לשקול שוב את החזרת ההגבלות על האזרחים.

לדבריו: "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, אז נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות. כרגע שזה במוקד התפרצות אחד יש לנו תכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים".

גרוטו בוועדה, היום (עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

גרוטו הוסיף: "אנחנו בעלייה של בדיקות: רק אתמול בוצעו 7837 בדיקות קורונה. אנחנו במצב של יכולת ל 14000 בדיקות ביום. ומעכשיו יש עוד 2 מעבדות שהגענו איתם להסכם ויחד איתם יש לנו יכולת להגיע לעד 40000 בדיקות ביום. אבל כרגע לא שולחים סתם אנשים לבדיקות".

"נכון לעכשיו ואם לא יחולו שינויים גדולים בקצב ההדבקה, מתווה פתיחת האולמות וגני האירועים יישאר על כנו מה-14 לחודש: מקומות ברישיון עד 200 איש יוכלו לפתוח במספר זה, רישיונות במספר גבוה יותר של אנשים עד 85% מעל 200 איש לפי הרישיון. האצטדיונים זה כבר סיפור אחר ולכן בגלל ההתעוררות החדשה, טרם גיבשנו לגבי זה עוד מתווה פתיחה קרוב", סיים גרוטו.

ההתבטאות התמוהה של גרוטו. ארכיון (באדיבות 'הצינור', רשת 13)

כזכור, משרד הבריאות עדכן אמש כי 98 אזרחים נמצאו חיוביים לנגיף הקוורנה במהלך היממה האחרונה. בסך הכל ישנם 2,006 חולי קורונה פעילים. 67 מהחולים החדשים אובחנו מאז שעות הבוקר.

על פי נתוני משרד הבריאות, 29 מהחולים מאושפזים במצב קשה ומחוברים למכונות הנשמה. 41 מהחולים מאושפזים במצב בינוני.

מניין הנפטרים לא השתנה ועומד על 285. עד כה, 17,169 אזרחים אובחנו כחולי קורונה. 14,878 חולים החלימו ו-1,901 מאומתים כנשאי הנגיף נמצאים בבידוד בבתי מלון או בבתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר