סערת ה-VIP

מנכ"ל משרד הבריאות קורא לגרוטו להתפטר

לאחר שאישר למיליארדר טדי שגיא להיכנס לארץ ללא חובת בידוד, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קורא לפרופסור איתמר גרוטו "להסיק מסקנות" שכן מדובר בפגיעה באמון הציבור (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
פרופסור איתמר גרוטו (צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת)

לאחר שנחשף כי אישר למיליארדר טדי שגיא להיכנס לארץ ללא חובת בידוד, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קורא לפרופסור איתמר גרוטו "להסיק מסקנות" שכן מדובר בפגיעה באמון הציבור.

במכתב ששיגר בר סימן טוב למשנהו, פרופסור גרוטו, הוא מבקר את התנהלותו וכותב: "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמא".

"לאור הפרסום החמור", כותב בר סימן טוב לגרוטו: "אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור.

"אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

סגן שר הבריאות באולפן 'כיכר השבת'

כזכור, אמש דווח כי י שגיא פנה תחילה אל מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, וביקש ממנו אישור להיכנס לארץ בלי צורך לשהות בבידוד.

סימן טוב סירב, אך המיליארדר לא התייאש, פנה אל מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו - שהעניק לו את האישור המיוחל.

מטעמו של שגיא נמסר בתגובה כי "טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל לפי ההנחיות המתאימות שקיבל".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב לערוך בירור עם המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, נוכח מה שנחשף, לפיו פטר אדם שהגיע מחוץ לארץ מבידוד, וכן לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו. השר מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר.

אדלשטיין: "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור".

"מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות", הוסיף שר הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר