צפו ב'המבקר'

נמואל הרוש: "הייתי צריך לחכות, להיות בשל"

הזמר והיוצר 'נמואל' הרוש בראיון באולפני 'כיכר השבת' לרגל השקת הקליפ החדש שלו "אלוקים". הרוש מספר על הדרך מאולם החתונות לאולפן ההקלטות ותהליך היצירה (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(עריכה: יוחנן בלייך ואריאל ליבא)

הזמר והיוצר החב"די המצליח, נמואל הרוש, השיק השבוע סינגל קליפ חדש ומושקע "אלוקים", שיר שכתב ויצר במהלך תקופת הקורונה. לרגל השקת הסינגל הגיע הרוש לתכנית כדי לספר על המוזיקה שהוא יוצר והתהליך שעבר מזמר חתונות בלבד לכזה שגם נמצא לא מעט באולפני ההקלטות.

כמידי שבוע תוכלו לצפות גם בפינת 'המסננת' עם מיטב הסינגלים והקליפים החדשים ובפינת הנוסטלגיה החדשה ובה קטע נדיר שלא נראה עדיין ברשת ממיטב הופעות המוזיקה החסידית והיהודית מהעבר.

"כל זמר חתונות, אחרי חתונה או שתיים רוצה כבר להיכנס לאולפן כדי להקליט", אומר נמואל בחיוך, "אני הבנתי שצריך להיות בשל לזה ושיגיע הזמן הנכון ורק אז לעשות את זה".

נמואל מספר בראיון כי חש בצורך להקליט את עצמו בחומרים מקוריים רק לאחר שקיבל לכך דחיפה מהקהל בחתונות שהחל לשאול אותו מתי הוא מקליט חומרים משלו.

זהו הלחן הראשון של נמואל שיוצא באופן מסודר, "הקלטתי וכתבתי הרבה למגירה אבל זה לא הבשיל עדיין. השיר הזה הגיע אליי משמים בדיוק בזמן הנכון כדי לצאת".

נמואל מספר על תהליך היצירה של הסינגל החדש, החל מהלחן, המילים שכתבה מירי ישראלי על פי הנחיותיו המדויקות והדרישות שלו גם מצוות המעבדים אלי קליין ואיצי ברי, "עבדתי איתם כבר בעבר, ואנחנו יודעים איך לעבוד יחד. אבל בהחלט זה מאתגר בשבילם לעבוד עם מישהו כמוני, מוזיקאי בעצמו שיודע כמעט בדיוק מה הוא רוצה ואיך הוא רוצה שזה יישמע".

נמואל מתייחס גם לאלבום שירי החב"ד שהוציא בעבר ומסביר מדוע בחר לפתוח את הקריירה שלו דווקא באלבום ניגונים ישנים ומה זה מסמן בעבורו.

צפו בראיון ובתכנית המלאה:

להאזנה לשירים המלאים בפינת המסננת:

אריאל כהן - תבקש תבקש

רפי ביטון - תכלת ליבי

האחים פורטנוי - צדיק כתמר

יוני Z וגד אלבז ברמיקס חדש

ברי וובר וסטרומז - לכו נרננה

יוסף נטיב - עכשיו הזמן לחיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר