סערה ב'גבעת מרדכי'

בחורי 'חברון' הרעישו, השכנים החרדים זעמו: "תחשבו על אבא ואמא"

ה'קורונה' והחזרה ההדרגתית של תלמידי ישיבת חברון, מלווה בלא מעט קשיים - חיכוך נוצר לאחרונה בין תלמידים בישיבה, השוכנים במבנים ניידים, לבין שכנים החרדים שזועמים על רעש שעושים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המכתב והישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

תקופת ה'קורונה' והחזרה ההדרגתית של תלמידי ישיבת חברון לבניין הישיבה בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, מלווה בלא מעט קשיים. אלא, שלצד שינויים בסדרי הישיבה – נוצר חיכוך בין תלמידים בישיבה השוכנים במבנים ניידים, לשכנים החרדים.

במכתב חריף של השכנים המתגוררים בסמיכות לישיבה, שתוכנו הגיע לידי 'כיכר השבת', קובלים השכנים על התנהלות התלמידים בתקופה האחרונה, לאחר שאלו מקימים קול רעש והמולה בשעות הלילה המאוחרות. המשטרה אף הוזמנה מספר פעמים למקום על מנת להשליט סדר.

במכתבם, כתבו השכנים: "שנת הלימודים נפתחה בראש חודש אלול תשע"ט. הלימודים התנהלו כסדרם עד כ"ו באדר, עם תחילת הסגרים וההנחיות על הפסקת הלימודים בכל מוסדות החינוך בארץ. תקופה זו עברה בצורה רגועה - סיימתם לימוד בבית המדרש בסביבות השעה 11 בלילה, חזרתם למנד"ים והכל היה שקט. כך היה ב-30 שנה האחרונות.

"עם חזרתכם מהגבלות הקורונה בסביבת ל"ג בעומר - חל שינוי מוחלט. החל מהשעה 11 או 12 בלילה ההתנהלות על הגבעה היא כאילו זרחה השמש והחל יום חדש. כך זה נמשך לפעמים עד 3 לפנות בוקר. הרעש מהגבעה נשמע היטב בדירות השכנים ברחובות הלר ושחל".

סיור השקת ה'קפסולות' בישיבת חברון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

השכנים מסבירים ומספרים כי "הרעש הזה מדיר שינה מעיני הדיירים, מבוגרים וילדים כאחד. רוב הדיירים הינם שומרי מצוות, חלקם משכים קום בשעה 5:30 על מנת להספיק לתפילת שחרית במניין ומשם לנסוע למקום העבודה בקרית גת, נתב"ג, תל אביב, מודיעין ועוד. הרעש עד 3 בבוקר לא מותיר זמן שינה ולפעמים לא מאפשר השכמה לתפילה במניין.

"אנחנו פגשנו בכם בתקופה לפני הקורונה בסופורמקט, בחנויות במרכז המסחרי ולפעמים גם הענקנו לכם טרמפ להגיע למחוז חפצכם. אנו מכירים אתכם כבחורים סימפטיים, מחונכים, אדיבים, מנומסים וכאנשים איתם ניתן לדבר.

"חשבו על כך שמי מאבותיכם גר בשכונה ואתם מפריעים לשנתו, או אמא שגרה בשכנות ואתם מפריעים לשנתה".

לדברי השכנים, "החל מהשעה 11 או 12, באזור הזה נפסק 'שאון היום'. אין מכוניות בכביש ואין אנשים מהלכים במדרכות. השכונה נכנסת למצב של לילה שקט מאוד. הדיבורים הקולניים שלכם נשמעים ברמה וזה מפריע למבוגרים ולילדים".

את מכתבם מסיימים השכנים בנימה פייסנית: "אנחנו משוכנעים שאתם לא עושים דברים בכוונה ובמזיד חס וחלילה. אבל אתם חייבים להיות מודעים למצב הזה. לצערנו שכנים הזמינו את המשטרה מספר פעמים ואין לנו כל רצון לחזור על כך. לכן בקשתנו היא לשמור על השקט.

"אנו לא מבקשים שתהלכו על בהונות רגליכם או תתלחשו. אנחנו מבקשים התנהלות סבירה בשעות שכל ברואי עולם נמצאים בשנת הלילה שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר