הפילוג בבני ברק

מחשש לאלימות בסאטמר: הדיון בבית המשפט הוקדם

לקראת הדיון בערעור שהגישה המשטרה נגד ההחלטה לבטל את צו הסגירה לבית המדרש של קהילת סאטמר בבני ברק, הגישו הצדדים את טענותיהם; הדיון הוקדם מחשש לאלימות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש כמה דקות לפני סגירתו (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

לקראת הדיון בבית המשפט בנוגע לערעור שהגישה המשטרה נגד החלטת בית המשפט לבטל את צו הסגירה לבית המדרש של חסידות סאטמר בבני ברק, הגישו הצדדים את גרסותיהם וטענותיהם לבית המשפט.

הדיון שהיה אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב הוקדם על ידי בית משפט למחר (חמישי) לבקשת המשטרה, שטענה כי יש צורך לדון בדחיפות בנושא, לאחר שעל פי מידע מודיעיני שברשותם מתוכננים מעשי אלימות והתפרעויות במקום בשבת הקרובה במסגרת המאבק בין הצדדים.

כזכור, בחסידות סאטמר ביקשו לדון בבית דין, אך כפי המובא בפרוטוקולים שנחשפו ב'כיכר השבת', במהלך הדיון במשטרה הצהיר נציג הרב מייזליש כי הם מסרבים לכך, ומעוניינים בדיון אזרחי בלבד.

המהומות בביהמ"ד (באדיבות המצלם)

לקראת הדיון הגישו בחסידות ובצד המורדים את גרסותיהם וטענותיהם לבית המשפט, כאשר בהנהלת מוסדות סאטמר מבקשים מבית המשפט לפתוח את ביהמ"ד תוך שמירה על שלום הציבור, וזאת על רקע החששות מאלימות קשה שעלולה להתרחש במקום, זאת בעוד אנשי הרב מייזליש דורשים את פתיחת בית המדרש ללא תנאי.

עוד טוענים אנשי ההנהלה בתצהיר כי אחד העותרים מטעם המתנגדים להנהלה כלל אינו משתייך לקהילה, והיות שמקום מגוריו בכלל בתל אביב, הוא אף אינו נמנה כלל על מתפללי בית המדרש, ועל כן הוא אינו צד בסכסוך.

תצהיר נוסף מזווית אחרת הוגש על ידי הקבלן שתרם ובנה את בניין בית המדרש, ר' זלמן לייב וולדמן, ואף הוא מתנגד לבקשת המשטרה לסגור את בית המדרש, וכן מצהיר כי במענה לפניית המשטרה, כי הביע את הסכמתו לנסות ולגשר בין הצדדים, אלא שהמשטרה לא חזרה אליו, בטרם חתמה על צו סגירה למקום.

תצהירים אלה מצטרפים לתצהיר של שלום סגל מי שהביא לביטול צו הסגירה ביום שישי האחרון. אלא שהפעם המשטרה מתעקשת כי יש בידה מידע מודיעיני שצפויים אירועי אלימות בשבת וכל עוד לא יושבו ההדורים אין לפתוח את ביהמ"ד כרגע.

גורם המעורב בסכסוך מצד אנשיו של הרב מייזליש אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המשטרה מנהלת מסע ציד לדבריו נגד ציבור שלם, וכי על מנת להביא לסגירה מחודשת של הבית המדרש היא משתמשת בתירוצים שאינם רלוונטיים לאחר השבת השקטה שעברה על הקהילה, והדבר נובע ממניעים זרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר