פרסום ראשון

בגלל האלימות: הדיין הרב שפרן התיר לסאטמר לפנות למשטרה

לקראת הדין היום בבית משפט בדרישת המשטרה לסגור את בית המדרש, נחשף מכתבו של הגרמ"מ שפרן המתיר לסאטמר לפנות למשטרה בשל האלימות מצד המתנגדים להם (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש סאטמר בבני ברק (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

בית המשפט ידון היום (חמישי) בערעור שהגישה המשטרה על ההחלטה שלא לסגור את בית המדרש של סאטמר בבני ברק, למרות החשש מאלימות.

בסאטמר הקנאית ניסו למנוע בכל דרך את הצורך בדיון בביהמ"ש הציוני כדבריהם, והציעו הרכבים שונים בבתי הדין של בני ברק כבוררים בתיק, הבולט שבהם הייתה הצעתו של הגר"י זילברשטיין עצמו לשמש כבורר, אולם אנשי הרב מייזליש סירבו לכל ההצעות והתעקשו, כפי שנחשף בפרוטוקול המשטרתי שפורסם ב'כיכר השבת', על גישור אזרחי שלא בבית דין.

לקראת הדיון פרסמו היום בחסידות סאטמר את פסיקתו של הדיין הגרמ"מ שפרן בנושא, לפנות לרשויות ולבית המשפט כדי למנוע אלימות, וזאת בשל האירועים האלימים שכבר אירעו בבית המדרש בחג השבועות, ובשבוע שאחריו.

במכתב, שנחשף לראשונה במלואו ב'כיכר השבת' כותב הגרמ"מ שפרן "הנני לאשר בנוגע לבית המדרש 'ויואל משה' בשיכון סאטמר ברחוב קדושת יו"ט בבני ברק".

המכתב של הרב שפרן

1. מריבות שמגיעות לאלימות ונזקים הם אסורים בהחלט.

2. מותר לפנות לרשויות, כולל המשטרה, ואף להוציא צווי הרחקה.

3. הנושא חייב להתברר בדין תורה, ועד אז אסור לשנות שום דבר, ומותר להוציא צווי מניעה.

בסיום המכתב כותב הרב שפרן כי הוא איננו יודע על מה נסוב הסכסוך ומה הם הצדדים בעניין, ולמרות שכך הסעיפים שנכתבו לעיל בתוקף מוחלט.

המהומות בבית המדרש (באדיבות המצלם)

אתמול נחשף ב'כיכר השבת' כי הדיון בבית משפט הוקדם, וייערך כבר היום במקום ביום ראשון, בעקבות מידע מודיעיני שהציגה המשטרה כי קיים חשש סביר לאלימות בשבת הקרובה, מצד המתנגדים למוסדות.

יצוין כי אנשי הרב מייזליש טוענים כי לא סירבו לדין תורה אלא להצעות הבוררות, וכי הציעו להתדיין בפני בד"ץ העדה החרדית בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר