הפניה לגפני נענתה

'אם תרצו' ליו"ר ועדת הכספים: "אתה מייצג את התורה; אל תממן כמרים רדיקליים"

מכתב בהול ששוגר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הוביל אותו למנוע היום הטבות מס משורה של ארגונים אנטי ישראלים, בהם מככבים כמרים בעלי אידיאולוגיה קיצונית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בסיון תש"פ | 22.06.20
הכומר האנטי-ישראלי (תמונות: מתוך ויקיפדיה)

בשעה האחרונה (שני) נמנעו חברי ועדת הכספים של הכנסת מלהעניק פטור ממס לשורה של ארגונים ועמותות, בהם כאלו המוגדרים על ידי ארגון אם תרצו כ'כמרים רדיקלים', בעקבות פניה דחופה שנשלחה בנושא ליו"ר הוועדה ח"כ משה גפני.

כותרת הדיון הרשמית היא ב'תקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התשע"ט-2019 (תיקון), התש"ף-2020'. אישורם של התקנות הללו ביחס לארגונים ששמם הוגש לוועדה, כוללת הלכה למעשה פטור ממיסוי דלק גם לארגונים בינלאומיים אנטי-ציוניים שמקדמים בעולם את תנועת החרם על ישראל ה- BDS.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במכתב בהול ששיגר בעקבות כך יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג, ליו"ר גפני, הוא חשף בפניו את הנפשות המפוקפקות שאמורות ליהנות מההטבות הכספיות המפליגות.

"כמי שערכי התורה הם נר לרגליו", פותח פלג את מכתבו, "רציתי להביא לידיעתך באופן דחוף ממש, כי לאחרונה פורסם באתר של כומר בשם מוניב יונאן, לשעבר ראש הכנסיה הלותרנית בירושלים וממנהיגי 'הפדרציה הלותרנית העולמית' - אשר צפויה לקבל את הטבות המס בעקבות ההצבעה בועדת הכספים בראשותך היום - מכתב החתום גם על ידו הקורא "להשיב את הקדושה לארץ הקודש"...

ח"כ משה גפני (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי אם תרצו, יונאן וחבריו, החתומים על המכתב, מזדהים כ"ערבים פלסטינים נוצרים" וקוראים לסיום הסכסוך הערבי-ישראלי והקמת מדינה פלסטינית תוך מספר קביעות מזעזעות נגד מדינת ישראל. "אנחנו מודאגים עמוקות מהסבל ואי-הצדק שנכפה על עמנו", "הכיבוש של הצבא הישראלי והקולוניזציה של פלסטין הוא שורש העימות המתמשך", "אנו חוששים במיוחד לעתידם של נוצרים פלסטינים בארץ הקודש" - הן רק כמה מהקביעות המקוממות של הכומר יונאן, הפטריארך של ירושלים והבישוף של הכנסיה האנגליקנית.

בשל כך כותב מתן פלג לגפני: "כמי שמתיימר לייצג את היהדות החרדית, הרואה את התורה כנר לרגליה, מצופה ממך למנוע מהנצרות והמיסיון לחדור לתוככי מדינת ישראל, תוך פגיעה בחיי התורה וההלכה כאן בארץ הקודש".

"לקראת מעמד ההצבעה הזה, אני מבקש להזכיר את האיסור 'לא תחנם', המחייב אותנו למנוע חיזוק וחנייה של קהלים הפועלים נגד עם ישראל. כמי שעומד בראש ועדת הכספים עומדת בפניך אפשרות להוציא את הארגון הבזוי הזה מלהמשיך ולפגוע בערכי הנצח של עם ישראל".

הסערה בעת הדיון, היום (מצלמות הכנסת)

יו"ר אם תרצו תהה "האם עמנו לא סבל מספיק? וכעת, האם עלינו להקל עליהם כלכלית? הרצחת וגם ירשת?!", וקרא לגפני "בשם מיליוני אזרחי ישראל, ובעיקר בשמם של מיליוני היהודים שנרצחו בהוראת אנשי דת שהתנכרו וקנאו בעם היהודי: לא לאפשר לאותם ארגונים קיצוניים לזכות בהנחה כה משמעותית על חשבונם של אזרחי ישראל".

"יהדות העולם ותושבי הארץ לא יסלחו על פגיעה בתורת ישראל. יש למנוע את ביזוי קודשי ישראל ויפה שעה אחת קודם. יש לדחות מכל וכל את ההצבעה על כך בוועדה בראשותך, ולהפסיק את מחול השדים נגד מסורת ישראל ומדינת היהודים", מסתיימת הפניה הבהולה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

כאמור בעקבות חשיפת הנתונים הללו, הוחלט בוועדה להימנע מאישור הטבות המס, ולהעביר את הסמכות בענין למתאם פעולות הממשלה בשטחים.

עם זאת ב'אם תרצו' הביעו אכזבה, ואמרו: "תוצאות ההצבעה מתקבלות ברגשות מעורבים מאד. ההחלטה שלא להעניק את ההטבות באופן אוטומטי לאותם ארגונים אנטי ישראלים קיצוניים היא חיובית מאד, אבל העברת ההחלטה למתאם הפעולות בשטחים במקום לאסור על כך באופן מוחלט, מהווה סוג של הקטנת ראש, שלא לומר חשש לעמוד על הרגליים האחוריות למען הציבור. מדינת ישראל לא צריכה לממן את עוכריה, בוודאי שלא בתקופת הקורונה".

הפטריארך של ירושלים
המכתב של 'אם תרצו' (סריקה)
הבישוף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר