הופקו לקחים

בכירים בצה"ל ביקשו הקלות בבידוד - וסורבו

קצינים בכירים בצה"ל, ובהם גם אלופים, שנכנסו לבידוד בעקבות מגע עם חולה קורונה, פנו למשרד הבריאות בשאלות ובבקשות להקלה בתנאי הבידוד ונענו בשלילה (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קצינים בכירים בצה"ל, ובהם ככל הידוע גם אלופים, שנכנסו לבידוד בעקבות מגע עם חולה קורונה, פנו בימים האחרונים למשרד הבריאות בשאלות ובבקשות להקלה בתנאי הבידוד. ככל הידוע, האלופים והפונים הבכירים נענו בשלילה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, הנחה ביום ראשון לגבש נהלים חדשים וברורים למתן הקלות מבידוד במקרים חריגים בלבד, וזאת כלקח מפרשת המיליארדר טדי שגיא שקיבל הקלות ישירות מהמשנה למנכ"ל פרופסור איתמר גרוטו.

יצוין כי בצה"ל יש היום 69 חולי קורונה, ו־3,710 משרתים שנמצאים בבידוד. במשרתים שנמצאים בבידוד גם שלושה אלופים שבאו במגע עם חולה קורונה וקצינים בכירים נוספים. עד כה חלו בצה"ל 313 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 235 החלימו או השתחררו משירות. נכון ליום ב', ישנם 78 חולים בצה"ל.

כזכור: בתחילת השבוע קיבל פרופ' גרוטו הערה ממנכ"ל משרד הבריאות בעקבות פרשת טדי שגיא והדרך שבה טיפל במתן אישור לפטור מבידוד עבור המיליארדר. עם זאת, מנכ"ל המשרד קיבל את התנצלותו של גרוטו וציין שלא ינקוט נגדו צעדים נוספים.

במכתב ששלח לוי לגרוטו הוא ציין כי: "טיפולך היה מוטעה. בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית, בייחוד בתקופה שבה משרד הבריאות משקיע מאמצים כבירים בהטמעת המסר של כיבוד הכללים המיוחדים לימי קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר